ערב ההוקרה. אמש
ערב ההוקרה. אמשצילום: דוברות מועצה אזורית חבל יבנה

טקס פרידה מראש המועצה האזורית חבל יבנה היוצא, אליעזר, (ביני), ביננפלד נערך אמש (רביעי) באודיטוריום קריית החינוך בגבעת וושינגטון שבמועצה האזורית חבל יבנה.

האירוע בהנחיית האמן, פרדי ברק, נערך במסגרת שיחת סלון בסגנון "חיים שכאלה", שבה השתתפו אורחים שונים מתחנות חייו של ביני.

הרב דרוקמן שכידוע חולק יחדיו עם ביני נכדים משותפים השתתף אף הוא בפאנל, כאשר השניים מעלים זיכרונות משותפים מרגשים במיוחד שהחלו לפני 62 שנים, עת היה הרב דרוקמן מדריכו של ביני בשבט "איתנים" המיתולוגי בבני עקיבא.

בערב השתתפו גם רב מועצת חבל יבנה, אליהו סלומון, ראש מועצת חבל יבנה, משה ליבר, מנכ"ל המועצה, אלחנן גרינוולד, ראש המועצה האזורית ברנר, דורון שידלוב, ראש מועצה אזורית נחל שורק, אלי אסקוזידו, ראש מועצה אזורית גן רווה, מוני אלימלך, ראש מועצה אזורית יואב לשעבר והמשנה לראש הסוכנות היהודית, רני טריינין, ראש מועצה אזורית ברנר לשעבר, מיקי עופר, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, יו"ר הוועד המנהל במכללת גבעת וושינגטון ומנכ"ל משרד החינוך לשעבר, בנצי דל, מנכ"ל גבעת וושינגטון, יקי סעדה, מנכ"ל מרכז המועצות האזוריות, ישראל נדיבי, מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, שמריהו הרמן, מנכ"ל "פורום הציונות הדתית", צבי צויבל, ראש מדרשת אורות עציון, הרב עוזי ביננפלד וראש מועצת חבל יבנה לשעבר הקודם לביני, שרגא שמר.

במהלך דבריו ציין הרב דרוקמן בהתרגשות כי: "אני מכיר את ביני משנת תשי"ב, ועליי להודות שלא העליתי לרגע בדעתי שבעתיד הוא יהיה סבם של נכדיי. הכרותי את ביני החלה בבני עקיבא כמדריך שלו בשבט איתנים, ונמשכה כמובן עד היום כאשר אנו חולקים נכדים משותפים".

לדבריו, לחבורת הגרעין של ביני מניות חשובות בהקמת מוסדות מרכזיים בציונות הדתית וממנה הוקמו "כרם ביבנה", ישיבת "מרכז הרב", כשהקבוצה עזרה מאוד בפיתוחה של בני דרום, והקימה את כפר מיימון". עוד ציין הרב דרוקמן כי: "לצערי, בשל המציאות בשטח, יש מקום להדגיש את העובדה כי ביני עשה הרבה שנים לצרכי ציבור ביושר, בניקיון כפיים ובעין טובה לטובת כלל הציבור, ועל כך ניתן ללמוד ממנו רבות".

ביני עצמו שנראה נרגש מאוד לאורך הערב ציין בדבריו כי: "אני רוצה לברך את כל הציבור שבאו לברך אותי עם סיום כהונתי כראש המועצה. לא כל אחד זוכה לשמוע בחייו את כל 'ההספדים' הללו וזה קצת מביך ולא התכוננתי או חשבתי על זה. בכל פנים, במשך 20 שנותיי נהניתי מהתפקיד שמילאתי והגעתי לתחושת סיפוק של עשייה בכל התחומים- החל מהקשר ההדוק עם הגנים ובתי הספר במערכת החינוך, ועד הקשר עם המרכז לקשיש".

לדבריו, "במשך שנים רבות זכינו לאותות הצטיינות וניהול תקין, ואת המענקים להם זכינו בגינם בגובה מיליוני שקלים, הפנינו לסטודנטים ולתלמידים ללימודים תורניים. עם זה, חשוב לי לומר כי ללא שיתוף הפעולה והטיית הכתף של כלל עובדי המועצה לא היינו מגיעים להישגים הרבים. גם בחירתו של משה לרשות המועצה לא הייתה במקרה; לפני חמש שנים כשנבחרה הקדנציה הקודמת, הצעתי לו לשמש כסגני, והייתה לי מחשבה בדבר מתוך כך שהכרתי את האדם וידעתי שבהמשך יצעד בדרך הטובה, ולפי מה שאני רואה עד עתה, אני מאמין שימשיך בדרך זו עוד שנים רבות. תודה לך משה על ערב שלא חלמתי שיהיה".

ראש המועצה הנכנס, משה ליבר, הודה לביני על עשייתו הברוכה למען המועצה והעניק לו שי הוקרה, בנוסף לאוגדן שמסכם את הפרוטוקולים של שנות פעילותו. בדבריו ציין ליבר כי "מעבר לרשימת ההישגים הארוכה, נראה כי הדבר החשוב והמשמעותי ביותר לציין היום הוא האדם שעומד מאחוריהם; האיש המסור והנחוש, שידע להיות קשוח במקומות שצריך, ובו בזמן הייתה אוזנו כרויה לדעותיהם והצעותיהם של אחרים. אני מאחל לך ביני, בריאות איתנה ושלווה בחיק משפחתך הגדולה, ומודה לך באופן אישי על החודשים האחרונים שהקדשת לי בהעברת התפקיד. אני מאחל לך רק טוב, אושר ואריכות ימים".