לא תהיה אליבי. יחימוביץ'
לא תהיה אליבי. יחימוביץ'Flash 90

11 מחברי סיעת העבודה, בתוכם שלי יחימוביץ', איתן כבל, משה מזרחי, מיקי רוזנטל, נחמן שי, מיכל בירן, איציק שמולי, עמר בר-לב, אבישי ברוורמן, סתיו שפיר, חיליק בר ואיתן כבל, הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק לנישואין אזרחיים.

הצעת החוק המפורטת, שהכנתה נמשכה שנה, מבקשת ליצור מסלול לנישואים אזרחיים בנוסף למסלול הנישואים האורתודוכסי.

ההצעה נוסחה בידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה והחוג הגאה של מפלגת העבודה. 

לדברי חברת הכנסת יחימוביץ', "מטרת ההצעה לאפשר לכל זוג בישראל, בלא קשר למינם של בני הזוג, דתם או מעמדם האזרחי - להינשא נישואים פורמליים בישראל על כלל הזכויות המשפטיות והחברתיות הנובעות מכך".

יחימוביץ' מדגישה, כי "המסלול האזרחי, בידי רשמי נישואים, אינו פוגע במסלול האורתודוכסי והוא מקביל אליו, כאשר בני הזוג בוחרים במסלול הנראה להם, וגם גירושים והתרה מתבצעים במסלול שבו נעשו הנישואים. הסיטואציה הפוליטית הנוכחית מאפשרת פריצת דרך היסטורית בנושא חשוב זה, ואסור להחמיץ אותה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "הזכות להינשא היא אחת מזכויות היסוד הבסיסיות ביותר שעל חברה מתוקנת להבטיח לכלל תושביה, ללא כל הפליה. במדינת ישראל היום, זכות זו אינה מובטחת לכל אדם. קיימות קבוצות גדולות אשר המצב המשפטי הקיים אינו מאפשר להן להינשא בישראל. זאת ועוד, זוגות רבים נאלצים להינשא בדרך אשר נוגדת את צו מצפונם.
מטרת הצעת חוק זו היא להסדיר נישואין אזרחיים הזמינים לכל זוג בישראל החפץ בהם – ללא קשר למינם או לדתם של בני הזוג".

עוד נאמר בדברי ההסבר, כי "הצעת החוק לא נועדה לבטל את ההסדרים הקיימים כיום אלא להוסיף עליהם. מי שיבחר להינשא בדרך הנהוגה היום יוכל להמשיך ולעשות זאת. מטרתה של הצעת חוק זו היא להבטיח כי כל אדם בישראל יוכל להינשא בישראל על פי אמונתו וצו מצפונו".