בנות סמינר. ארכיון
בנות סמינר. ארכיוןצילום: פלאש 90

הרשויות המקומיות מרימות את הכפפה ומצטרפות למאמצי משרד החינוך לכפות על הסמינרים החרדיים להימנע מאפליית תלמידות על רקע עדתי.

זאת, לאחר שמשרד החינוך איים בהצרת צעדי מספר סמינרים חרדיים שנחשדו בהתנהלות אפלייתית כלפי בנות מהעדה הספרדית ואותת לרשויות המקומיות כי אם הן לא תערבנה, הוא יחל בנקיטת צעדים תקציביים נגד המוסדות הללו.

במהלך הימים האחרונים קיים סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס, צביקה כהן, דיון עם אנשי אגף חינוך חרדי בעירייה במטרה למצוא פתרונות לכל הבנות מבתי הספר היסודי שלא הצליחו להיקלט בסמינרים לשנה הבאה.

אין מדובר אמנם במספר גבוה יחסית: על פי דיווחים שונים מדובר בכמה עשרות בנות, אולם מאחר ורובן נמנות על הזרם הספרדי, מבקש כהן לפתוח את השנה הבאה ללא בנות שתישארנה מחוץ למסגרת הלימודית.

בסביבת כהן סיפרו כי במהלך הישיבה התקבלה ההחלטה לפיה כל סימנר בירושלים יחויב לקלוט מספר בנות ובכך יושג קץ לסאגה השנתית המכוערת.

גם בעירית אלעד כונסו במהלך השבוע האחרון חברי מועצת העיר כדי לדון בתופעת האפליה בסמינרים.

במהלך הפגישה אמר ראש העיר ישראל פרוש כי "לא ייתכן שבנות בעיר יישארו ללא מסגרת לימודית. אנחנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, תוך שיתוף פעולה של כל הגורמים, כדי להביא פתרון מוסכם והוגן, שיתקבל על דעת כל חברי העירייה מכל הסיעות והקהילות".

בדבריו רמז כי הוא מתכוון לשתף פעולה עם משרד החינוך במידה ולא יימצא פיתרון לעניין.

הישיבה באלעד כונסה בעקבות הודעת משרד החינוך למנהלת אחד הסמינרים הנחשבים בעיר כי ייתכן והרישום בסמינר יבוטל כליל, בעקבות דיווחים על אי-קבלה על רקע עדתי.