שחקני בית"ר חוגגים. יחגגו גם בגביע?
שחקני בית"ר חוגגים. יחגגו גם בגביע?צילום: פלאש 90

אוהדי בית"ר ירושלים לא מרוצים ממצב הקבוצה ומהתנהלותו של הבעלים אלי טביב.

בסקר שנערך לאחרונה באתר האוהדים "בית"ר נ.ט" האתר המוביל בקרב אוהדי בית"ר, נשאלו האוהדים האם לדעתם אלי טביב טוב לבית"ר? על הסקר ענו כ-1,100 אוהדים והתשובה הייתה כמעט חד צדדית: 50.3% מקרב האוהדים ענו שטביב "מחריב את בית"ר ירושלים ומצעיד את המועדון לימים אפלים שטרם הכרנו", עוד 24.9% טוענים ש"לא אכפת לו באמת מבית"ר", ורק 24.7 אחוזים חושבים ש"אלי טביב מתאים לבית"ר ועושה הכל על מנת שהיא תצליח". 

כעסם של האוהדים הגיע לאחר ששמעו על הקנס "ההזוי" כהגדרתם, שהטיל טביב על השחקנים. כזכור, לפני כחודש החליט הבעלים להטיל קנס בגובה של משכורת שלמה על השחקנים בעקבות שביתה מאימון של השחקנים. השביתה הגיעה כשלושה שבועות לפני סיום העונה, דבר שעורר את זעמו של טביב.

לאחר הקנס הגבוהה, השחקנים ההמומים פנו בתגובה לבית המשפט על מנת שיחייב את הבעלים לשלם את משכורתם או לפחות חלק ממנה. בית המשפט קבע כי הכדורגלנים מהבירה יקבלו כרגע 5,000 ש"ח ודיון נוסף בנושא יתקיים ב-24/6.

עמותת האוהדים התנתקה מטביב

בשבוע שעבר ספג טביב מהלומה קשה כשעמותת האוהדים הודיעה על הפסקת ההתקשרות עמו והוציאה הודעה לתקשורת בה נאמר : "בשנה האחרונה היו ניסיונות לשתף פעולה עם הנהלת המועדון והבעלים אלי טביב, שנה בה תמכנו ועזרנו בכל דרך שהתבקשנו. זו הייתה שנה בה ניסינו להוביל מהלכים לטובת המועדון. כעת נראה כי כלו כל הקיצין והאירועים האחרונים שפקדו את המועדון עברו מבחינתנו את כל הקווים האדומים שניתן היה לעבור".

בהמשך תגובתה, המשיכה העמותה בביקורת נגד התנהלות המועדון: "אנחנו החלטנו להגיד די. די למסכת השקרים, לעבודה בעיניים ולהבטחות השווא. אלי טביב בעצמו ובאמצעות נציגיו פוגע ללא הפסקה בגוף שבזכותו הוא הפך לבעלי בית"ר. אנחנו מותירים בידיי אלי טביב את הכבוד לאכול את כל הדייסה שבישל. נשמור על האינטרסים של המועדון, אבל לא נשתף פעולה עם אנשים שמילתם אינה מילה. עמותת האוהדים שומרת עבור חבריה את נכסיה ותפעל למציאת בעלים אחר, ראוי יותר, שיחלץ את המועדון ממצבו".

טביב מצידו לא התרגש מהעזיבה של העמותה, מה שהחמיר יותר את יחסם של האוהדים כלפי האיש שרק לפני שנה כונה אצלם "המשיח התימני".                            

קמפיין שומרים על הזהות

כצעד ראשוני פתחו אוהדי בית"ר בקמפיין ברשתות החברתיות. בקמפיין הציבורי הם קוראים לטביב לשמור על הזהות של המועדון הבית"רי שהולכת ונעלמת. דברים אלו מקבלים חיזוק אחרי גל הפיטורים של טביב שזעזע את אמות הסיפין במתחם האימונים הירושלמי שבבית וגן: גל הפיטורים החל כשמנהל הקבוצה ב- 8 השנים האחרונות, מנחם נידם, פוטר מתפקידו, וכמוהו גם מעסה הקבוצה יגאל צברי שעבד במועדון 9 שנים. כמו כן פוטר גם משה בן דוד, מאמן השוערים הוותיק שהיה אחראי ישיר להתפתחותו של אריאל הרוש ולהפיכתו לשוער ראשון בנבחרת ישראל והוא עזב את המועדון לאחר עבודה של 11 שנים רצופות.

אם כל זה לא היה מספיק קשה ומזעזע עבור האוהדים בצהוב שחור, השבוע מונה אורי אוזן למשרת עוזר המאמן בקבוצה, במקומו של דוד אמסלם. אמסלם גדל במועדון כשחקן וכאיש צוות, ותקופה ארוכה היה הקפטן של הקבוצה בימים היפים יותר והיפים פחות. מעולם אמסלם לא עזב את בית"ר ונחשב עד היום לסמל ואהוב הקהל הירושלמי שלא אהב לשמוע על "היחס המזלזל לסמל של הקבוצה, ועל אובדן הזהות הבית"רית".

גם בגזרת שחקני הבית של הקבוצה נאלצו האוהדים להיפרד מכמה שחקנים שאהובים מאוד עליהם. אבירם ברוכיאן, שי חדד, ברק משה וצחי אליחן הם רק חלק מהשמות של השחקנים שעזבו ויעזבו את המועדון במהלך החודש הקרוב. אפילו מקומו של השוער הבכיר של הקבוצה, אריאל הרוש, לא מובטח בקבוצה, וקיימת אי ודאות גדולה באשר להמשך דרכו.

"עצוב לראות ששחקנים כאלו, שהיו קשורים למועדון ולאוהדיו במשך שנים רבות, נחתכים מהקבוצה בצורה מביישת" אמרו האוהדים לערוץ 7.

נושא נוסף שהכעיס את האוהדים לאחרונה הוא הודעת הקבוצה על העלאת מחירי המנויים לעונה הבאה. צעד זה גרר גל של תגובות נזעמות גם מחברי ארגון ה"לה פמיליה" שניסו לדבר עם טביב על מנת שיחזור בו מהעלאת המחירים, בדגש על מנויי החיילים והנוער.

גל של הברזות

בנוסף לכעסם של האוהדים על אובדן הזהות והעלאת מחירי המנויים יצטרך טביב להתמודד בגזרה חדשה ומורכבת לא פחות: גזרת הרכש.

גל של הברזות שחקנים תקף את בית"ר בשבוע שעבר כאשר שני שחקנים זרים שכבר סיכמו עקרונית בקבוצה לא יגיעו לבסוף בשל הסחבת במו"מ מולם. הבלם הפולני אדם קוקוצ'קה והקשר הדני המצוין תומאס קריסטנסן. השניים קיבלו הצעות טובות יותר מקבוצות בהולנד וברוסיה והם לא יגיעו לקבוצה הירושלמית שבנתה עליהם על מנת לסגור את הרכש לקראת פתיחת האימונים ב-30 ליולי. כעת נראה שבמועדון הירושלמי יצטרכו ללכת על תחליפים אחרים שלא בטוח כמה יהיו טובים יותר. הזמן לא עובד לטובת הצהובים והשמות העומדים על הפרק כרגע הם אנדריי פילבאסקי בלמה של מכבי חיפה שכבר שחק בעבר בבית"ר, וזאב חיימוביץ' בלמה של הפועל ת"א בעונה החולפת.

בגזרת השחקנים שעוזבים נמצא גם הבלם ניסו קפילוטו. קפילוטו היה אחד ממצטייני העונה שעברה, והודעת עזיבתו את הקבוצה הפתיעה את ראשי בית"ר. הבלם הודיע לקבוצה כי חתם לשלוש שנים בקבוצת סנט גאלן השוויצרית, זאת למרות שמנחם קורצקי מאמנה החדש של הקבוצה, ביקש להחתימו באופן מיידי. החתמתו של קפילוטו בקבוצה לא יצאה לפועל בגלל סחבת במו"מ. זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שהסחבת במשא ומתן מכשילה עסקאות. גם חנן ממן, קשרה של בוורן הבלגית שהיה אמור ללבוש את מדי המנורה בעונה הבאה, נפגע מהסחבת הזו. הקשר האחורי המצטיין כנראה לא יגיע לקבוצה לאחר שלא הגיעו איתו אל העמק השווה בנוגע לדרישותיו הכספיות ולאורך החוזה.

ונסיים בבשורות טובות

בגזרת הרכש שכן הגיע לקבוצה עד כה ניתן לציין את זרקו קוראץ', חלוצה הקרואטי המצטיין של הפועל חיפה בעונה החולפת. קוראץ' חתם לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת בקבוצה והוא ישמש כחלוץ המטרה של הקבוצה בעונה הקרובה. חלוץ נוסף שקרוב לנחות בבית וגן הוא החלוץ בן ה-23, הנריק אויאמה, שחקנה האסטוני של לגיה ורשה. ההערכות בירושלים מדברות על כך שהשחקן קרוב לחתימה ואליו יתווסף ככל הנראה החלוץ של מכבי פ"ת אשתקד, לידור כהן, שמחכה לתשובה מהועדה למעמד השחקן על מנת שזו תקבע את דמי ההשבחה שתצטרך לשלם בית"ר בעבורו. בבית"ר הבהירו שהם רוצים את החלוץ הצעיר ויחכו להתפתחויות בנושא לאור רצונו הרב של השחקן להגיע לקבוצה.

אנחנו במדור הספורט של ערוץ 7 מבטיחים לעקוב ולעדכן.