ספרוביץ´ אחרי שער הניצחון
ספרוביץ´ אחרי שער הניצחוןרויטרס

כמו שעון שוויצרי. בבית ה' נפגשו נבחרות שוויץ ואקוואדור באיצטדיון ברזיליה היפהפה שבבנייתו הושקעו 900 מיליון דולר.

השקעה כלכלית כל-כך גבוהה, כזאת שהפכה את האצטדיון לשני הכי מושקע בעולם. יש לציין, כי השקעה כה גבוהה זו היא הגורם למחאת התושבים בברזיל כנגד קיומו של המונדיאל בארצם.

כל זה לא עניין את השוויצרים החביבים שהשתתפו במונדיאל 9 פעמים והשיא מבחינתם היה בהגעה לגמר במונדיאל 2006. ממולם ניצבה אקוואדור הצנועה שהשתתפה רק פעמיים בטורניר הגביע העולמי והגיע פעם אחת לשמינית הגמר.

לרשותו של המאמן המנוסה אוטמאר היצפלד עמד סגל מלא והמאמן זכה "לכאב ראש חיובי" בבחירת ההרכב. במרכז ההגנה היצפלד פתח עם סטיב וון ברגן ויוהאן דז'ורו, כשהמגנים הם סטפן ליכטשטיינר וריקרדו רודריגס. בקישור פתחו ואלון ברהמי, גוקהאן אינלר, גרניט צ'אקה ו-ולנטין שטוקר, כשבהתקפה שיחקו שרדאן שאקירי מבאיירן מינכן ויוסיפ דרמיץ'.

בצד של אקוואדור שמחו כשהתבשרו כי אחד מהמפתחות של הנבחרות, כריסטיאן נובואה, שנפגע במשחק הידידות מול אנגליה, כשיר למשחק ואף פתח בהרכב. קרלוס גרואסו הצעיר בן ה-19 משטוטגרט פתח בקישור יחד עם אנטוניו ולנסיה ממנצ'סטר יונייטד ובחוד שילק פליפה קאייסדו המנוסה.

שער מפתיע של אקוואדור העלה אותה ל- 1-0 בדקה ה-22 , שוויץ פתחה בסערה את המחצית השניה וכבשה מכדור קרן בדקה ה-50  , ובשניות הסיום מתפרצת שוויצרית למופת מעניקה את הניצחון לשאקירי וחבורתו האדומה בדקה ה-93.  איזה מונדיאל מעולה יש לנו!

מהלך המשחק:

דקה 3: עבירה ראשונה במשחק, אקוודור זוכה לכדור חופשי 30 מטרים מהשער

דקה 6: ליכשטיינר עם התקפה ראשונה מסוכנת לשווייץ, אבל הכדור יוצא החוצה.

דקה 12: התקפה מצויינת לשווייץ: אינלר מצא את דרמיץ` בחוד, אבל האחרון הסתבך ופספס את ההזדמנות.

דקה 22: שער של אקוואדור! אנטוניו ולנסיה עשה זאת! כדור חופשי הוגבה מצד שמאל של הרחבה, ולנסיה ניצל את השאננות בהגנת השוויצרים, עלה מעל כולם ומחמישה מטרים נגח לרשת את היתרון. 0:1 לזכות אקוואדור.

דקה 38: שוויץ כבר עם שבע קרנות במשחק.אבל לא יצא מזה עדיין כלום.

מחצית שנייה: 

דקה 47: ליכטשטיינר הגיח מעמדת המגן הימני ובעט כדור מסוכן בשמאל, אך רגל של שחקן אקוודור הסיטה לקרן

דקה 50: שער של שוויץ! נגיחה מצוינת של מחמדי ,שנכנס שתי דקות לפני כן, אחרי הגבהת הקרן של רודריגס היא שנתנה לשוויץ את השיויון המיוחל. 1:1.

דקה 58: הזדמנות אדירה למהמדי, אבל בנאליו הצליח להדוף ולהציל את שווייץ.

דקה 66: איזו הזדמנות לאקוודור: מונטרו רץ עם הכדור לרחבה, בעט מצויין, אבל בנאליו הדף לקרן

דקה 72: מתפרצת קטלנית שהגיעה לרגלו של שאקירי הסתיימה רק בבעיטה לרשת החיצונית. זה היה צריך להיות המהפך של שוויץ.

דקה 73: אין שוער בשער השוויצרי לאחר יציאה גרועה של בנאליו ,אבל הגנת שוייץ מרחיקה את הכדור.

דקה 86: בעיטה מצויינת של ולנסיה נהדפת על ידי השוער השוייצרי.

דקה 93: מהפך! איזה סוף למשחק מרתק.  דווקא אחרי שאקוואדור הגיעה להזדמנות הגדולה שלה אותו החמיצה היא נתנה לשוויץ לכבוש במתפרצת בשניות הסיום של המשחק . 2-1 לשוויץ. השער שייך למחליף ספרוביץ` מבישול שני של רודריגס.

בסיום ראינו ניצחון שוויצרי ומי שתהיה מאוכזבת יותר בין שתי הקבוצות היא אקוואדור שהציגה משחק לחימה אדיר לצד הברקות של אנטוניו ולנסיה, שחקנה של מנצ'סטר יונייטד. כל זה לא הספיק לה מול הנבחרת השוויצרית ששלטה לאורך כל המשחק ובזכות מעט מזל והרבה חדות במתפרצת אחרונה למופת הצליחה לאסוף את שלושת הנקודות.

הרכבי הקבוצות

שווייץ: דייגו בנאליו, סטפן ליכשטיינר, סטיב וון ברגן, יוהאן דז'ורו, ריקרדו רודריגס, ואלון ברהאמי, גוקהאן אינלר, גרניט צ'אקה, ולנטין שטוקר, שרדאן שאקירי ויוסיפ דרמיץ'.

אקוואדור: אלכסנדר דומינגס, חואן קרלוס פארדס, חורחה גואגואה, פריקסון ארסו, וולטר איובי, כריסטיאן נובואה, ג'פרסון מונטרו, קרלוס גרואסו, אנטוניו ולנסיה, אנסו ולנסיה ופליפה קאייסדו.