מגבים את זועבי. סיעת בל"ד
מגבים את זועבי. סיעת בל"דצילום: פלאש 90

בסיעת בל"ד מפרסמים אחר הצהריים (שלישי) הודעת גינוי, בעקבות המתקפה הציבורית על חברת הכנסת מהסיעה, חנין זועבי.

המתקפה החלה בעקבות דבריה של זועבי ברדיו תל אביב, לפיהם חוטפי הנערים אינם טרוריסטים, ''הם לא טרוריסטים, אני לא מסכימה איתך, הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר''.

בהודעת סיעת בל"ד נאמר, "קריאות הנקם המטורפות של שר החוץ אביגדור ליברמן, הבית היהודי, ח"כ מירי רגב ושל אחרים, הן תעודת עניות של המערכת הפוליטית הישראלית, שאינה מוכנה לשמוע קול אחר, שאינו מתיישר עם הקונצנזוס הלאומני, המקדש כוח וכוחנות, כיבוש והתנחלות".

"סיעת בל"ד וחברת הכנסת חנין זועבי רואים בממשלת ישראל אחראית להמשך האלימות ושפיכות הדמים. הכיבוש הוא מקור האלימות, והדרך למנוע אלימות היא לסיים הכיבוש ולעלות על מסלול של הידברות רצינית על בסיס החלטות האו"ם", קובעים בבל"ד.

בהודעת הסיעה תומכים באופן מפורש ב"התנגדות" ומביעים הסתייגות רפה מפגיעה באזרחים, "סיעת בל"ד וח"כ חנין זועבי תומכים במאבק הצודק נגד הכיבוש במסגרת החוק הבינלאומי התקף בשטחים הכבושים, שכידוע אין תחולה של החוק הישראלי עליהם. החוק הבינלאומי קובע מפורשות שלעם הנמצא תחת כיבוש יש זכות למאבק בכיבוש. אנו מדגישים את התנגדותנו לפגיעה בחפים מפשע, ועל החובה לנהל את המאבק במסגרת השכל והמוסר".

לדבריהם, "בל"ד וח"כ חנין זועבי מקווים שהעניין של החטיפה יגמר בשלום, והדרך לעשות זאת היא בהידברות ובשליחת מסר של נכונות לשחרר אסירים מנהליים השובתים רעב על מעצר ללא משפט. אנו מגנים את הכיבוש מחדש של אזור חברון ואת המעצרים השרירותיים. הענישה הקולקטיבית והפעילות הכוחנית הם מעשי נקם ותוקפנות הפוגעים באזרחים פלסטיניים, המעידים על פשיטת הרגל הפוליטית והמוסרית של שלטונות הכיבוש".