מחשב אפל, Apple
מחשב אפל, Appleאלירן אהרון

בתור הרשת החברתית-עסקית הגדולה ביותר בעולם, לינקדאין היא מקום נהדר ליצור קשרי עבודה בעולם העסקים.

אך יחד עם הפופולאריות שלה, לינקדאין היא גם מוקד להאקרים והונאות אינטרנט שונות ואם תשאירו את המידע שלכם זמין לכולם אתם עלולים לחשוף את עצמכם לגניבת זהות.

כדי להישאר בטוחים, חשוב להתייחס ללינקדאין כמו אל כל רשת חברתית אחרת, ולהשתמש באותם אמצעי הבטיחות. התחלה טובה תהיה לנהוג על פי חמשת הכללים הבאים:

היזהרו מהתראות אימייל

בראש ובראשונה, זה חשוב להיות זהירים כשמדובר בהודעות אימייל שהגיעו, לכאורה, מלינקדאין. הסיבה לכך היא שאחת ההונאות הנפוצות ביותר בהקשר של לינקדין אלה הודעות פישינג הנראות זהות לחלוטין להתראות האימייל האמתיות של לינקדאין. לעולם אל תלחצו על לינקים בהודעות אימייל של לינקדאין, במקום זאת כנסו לאתר מהדפדפן שלכם או מהאפליקציה ותבדקו אם אכן מחכה לכם הודעה באתר.

התייחסו להצעות עבודה בחשדנות

אחת מההתקפות הקלאסיות בלינקדאין כוללת הצעות עבודה מפתיעות או הצעות חברות מזויפות מאנשים שאינכם מכירים. אם מדובר בהצעת עבודה, בקרו בלינקדאין ישירות ובדקו את החברה המגייסת – האם יש לכם חברים משותפים בדרגה שניה לפחות? אם לא, למה לא ואיך הם הגיעו אליכם? אם ההצעה שלהם מתייחסת למשרה שלא מצריכה קישורים מיוחדים, אך עם זאת מבטיחה סכומי כסף גדולים – זה סימן טוב לשמור מרחק. מומלץ גם לחפש את החברה המגייסת מחוץ ללינקדאין כדי לראות אם הם קיימים.

הגנו על עצמכם מדואר זבל

דרך מצוינת להפחית את כמות דואר הזבל בלינקדאין היא להגדיר את חשבונך כך שאחרים לא יכולים לראות אם ביקרת בפרופיל שלהם. טקטיקה נפוצה של מפיצי דואר זבל היא לבקר בפרופיל שלכם כדי שאתם תסתכלו בפרופיל שלהם בחזרה – ואז הם מתחילים לשלוח לך הודעות.

עדכנו את הגדרות הפרטיות

כמו בכל רשת חברתית אחרת, זה יהיה רעיון טוב לעדכן את הגדרות הפרטיות שלכם כך שכמה שפחות מידע עליכם הוא זמין לאנשים שאינכם מכירים.

השתמשו באימות כפול

הדרך הטובה ביותר להגן על הפרופיל שלכם מפני פריצה היא להפעיל את מנגנון האימות הכפול אשר מצריך מכם הקלדת סיסמה חד פעמית הנשלחת אליכם לטלפון הנייד בנוסף לסיסמת ההתחברות הרגילה. כנסו ל Manage Security settings תחת "אפשרויות " כדי להפעיל את מנגנון האימות הכפול.