מנחם אליעזר מוזס
מנחם אליעזר מוזסחזקי עזרא

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מוזס, תקף היום (רביעי) במליאת הכנסת את מדיניות תיקצוב הקייטנות של משרד משרד החינוך.

"בימים טרופים אלו, כולנו מתפללים לחזרתם בשלום של הבנים החטופים. ליבנו עם המשפחות ועם שעתם הקשה. אך במקביל, מה קורה במזרח ירושלים? במערכת החינוך שם, הממומנת ב 100% על ידי המדינה, מתנהל קמפיין שנאה נגד מדינת ישראל. שם, במזרח ירושלים, צוהלים ושמחים על החטיפה. ביום ראשון התאספנו כולנו לתפילה ברוב עם, בכותל המערבי. באותו הזמן שהציבור האדיר עמד בתפילה, עמדו בצדי הדרכים בני נוער תלמידי החינוך הערבי, וקראו קריאות צהלה. הם חגגו את החטיפה. אבל אין זה פלא. מדובר בנוער המתחנך על ספרי לימוד מלאים בהסתה נגדנו, והכל במימון מלא של מדינת ישראל. ואם לא די בכך, אותם תלמידים ערבים, יקבלו בחופש הקרוב קייטנות חינם ממדינת ישראל. אבל לילדינו אנו, הציבור החרדי, חס וחלילה" .

מוזס אמר כי כל פניותינו בעניין אל שר החינוך נופלות על אזנים ערלות, "כנראה שלתמוך בערבים שונאי ישראל חשוב יותר מלתמוך במגזר החרדי. אך כבר אמרו חכמינו ש"השנאה מקלקלת את השורה".

בתחילת דבריו במליאה, התייחס מוזס אל החלטת הממשלה בעניין תקציב שנת שמיטה, ממנו נגרע תקציב מיוחד לתמיכה בחקלאים שומרי שמיטה, אשר החליטו להקדיש זמנם ללימוד תורה במסגרת "כוללי השמיטה", "אני קורא לממשלה לחזור בה בהחלטתה לפגוע בחקלאים שומרי שמיטה ולהגדיל את התקציב למשביתי הקרקע".

"מה אנחנו מצפים מחקלאי חרדי, שעבד 6 שנים קשה, בשדות ובפלחה, עמד במטלותיו כלפי המדינה, שילם מיסיו כדין, ועתה רוצה לקיים את המצוות השמיטה כהלכתה. כל רצונו לשבת בבית המדרש ולמלא את מצבריו. האם לא מגיעה לו תמיכה כדי שיוכל ללמוד ולשמור שמיטה כראוי? איך הגעתם למסקנה לקצץ בתקציב זה? אני רוצה להאמין שזו טעות שתתוקן".