מגלה איפה הכסף. פייגלין
מגלה איפה הכסף. פייגליןצילום: פלאש 90

השבוע התקיימה בוועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ עמרם מצנע, ישיבה שיזם ח"כ משה פייגלין על נושא: 'ערכי המשפחה בישראל - מתקפה או התחדשות?'. 

ח"כ פייגלין ציין בישיבה כי ערכי המשפחה בישראל אבדו את זהותם בשנים האחרונות. "כאשר כל דבר נחשב למשפחה נורמטיבית, בהם חד מיניים, אם חד הורית וכן הלאה אז בעצם שום דבר אינו משפחה. קבוצה מסוימת משליטה את ערכיו על כלל הציבור ויש לדון האם זה מה שאנו כחברה רוצים להכיל".

שני אבות מהקהילה ההומו לסבית שהשתתפו בוועדה טענו כי דבריו של פייגלין נועדו לפגוע בהם ובחבריהם. "אין בכוונתי לפגוע באף אחד, מטרתי לחזק את המשפחה הטבעית הגרעינית שבשנים האחרונות הוכנסה לארון", ענה פייגלין.

מנהל 'פורום חותם', עמיטל בראלי שנכח בישיבה, מוסיף כי ישנם רצף של חוקים העומדים בשלבים שונים של חקיקה הפוגעים באופן ישיר בערכי המשפחה. "חוקים כגון חוק הפונדקאות, חוק האימוץ, חוק ברית הזוגיות וחוקים נוספים המקודמים בכנסת הנוכחית, גורמים לזילות ערכי המשפחה", הבהיר בראלי.

יש לציין כי 'פורום חותם', הציגו באחרונה בפני חברי הכנסת מספר ניירות עמדה בה קראו לעצור חוקים הפוגעים בערך המשפחה. כזכור, ניר עמדה שהוציא הפורום, בעניין הצעת חוק 'ברית הזוגיות', קבע כי "החוק בא להוזיל ולעקר מכל תוכן את מעמד המשפחה. רישום אצל פקיד, אינו יוצר התחייבות אמיתית ובאחת אפשר להתירו, על ידי רישום המבטל את הרישום הראשון. בדור בו דואגים ל'מעמד האשה', אישור ברית הזוגיות שוללת מאשה את כל זכויותיה, המוענקות לה ע"י נישואין כדת משה וישראל".

עוד הוסיף בראלי, כי גם ח"כ עדי קול (יש עתיד) מנסה להעביר תיקון לחוק האימוץ שתפתור את חובת הזהות הדתית בין ההורים המאמצים לילד המאומץ, חובה הקבועה בחוק.

בראלי ציין כי הרב ישראל רוזן, החבר בחותם, הבהיר בניר עמדה שהוציא הפורום, שח"כ קול מבקשת "להעביר ילדים יהודים על דתם ולאפשר למשפחות שאינם יהודיות לאמץ תינוקות יהודיים. בישראל קיימת פעילות מסיונרית של ציד נפשות בפיתויים כלכליים והטבות סוציאליות. על אחת כמה וכמה שיש לאסור 'העברה על דת' מסיבות סוציאליות מטעם רשויות המדינה. בכל נושא האימוץ שלטת המטרה של 'טובת הילד'. ללא ספק, טובתו היא להיות מאומץ אצל משפחה יהודית, ולא חסרות כאלו".