ברגעים רבים במהלך ההכנות לטורניר העולמי חשבנו והימרנו שהמשחק של ספרד נגד אוסטרליה יהיה לפרוטוקול בלבד.

הבעיה היא שחשבנו שזה יגיע לאחר שתי ניצחונות ולא לאחר שתי הפסדים סנסציוניים, אז חשבנו. המונדיאל הדרמטי שמתרחש בימים אלו בברזיל, לא מפסיק לייצר דרמות, סינדלרות ובעיקר אינספור שערים והכרעות מצמררות.

לאחר שש שנים שבהם שלטה נבחרת ספרד באופן אבסולוטי בכדורגל העולמי עם זכיות ביורו 2008 מונדיאל 2010, ויורו 2012, נאלצנו בטורניר העולמי השנה להיפרד מתור הזהב של הכדורגל הספרדי בראשותם של צ'אבי הרננדז, צ'אבי אלונסו, דיויד וייה, איקר קסיאס ועוד כישרונות שנכתבו בין דפי ההיסטוריה ובהחלט היו ראויים לכך.

לרוע מזלם הם הגיעו לטורניר בברזיל כשהם שבעים ועייפים והודחו כבר לאחר שני משחקים. תוסיפו לכך את העובדה ששאר הנבחרות כבר למדו את שיטת הטיקי-טקה המפורסמת וקיבלתם על רגל אחת את הסיבות לכישלון הספרדי.

אך בואו לא נמהר ונספיד את הנבחרת הספרדית, כיוון שבארסנל שלה ישנם עוד מגוון כישרונות צעירים ורעבים שיכולים להוביל את הנבחרת להישגים לא פחות טובים. ביורו לנבחרות צעירות שנערך בדיוק לפני שנה, אצלנו בישראל, כיכבה הנבחרת הספרדית הצעירה וחגגה כל הדרך אל התואר.

כשבין שלל הכישרונות של הספרדים ראינו בארץ את איסקו שחקנה של ריאל מדריד, טיאגו אלקנטרה שחקנה של ביירן מינכן וכריסטיאן טייו שחקנה של ברצלונה. כל אלו ועוד רבים וטובים מטילים ספקות בדברי הטוענים שספרד הגדולה כבר לא תחזור, למרות שהיא באמת הייתה בין הנבחרות הגדולות ביותר בכל הזמנים.

לעומתה, עלתה למשחק הנבחרת האוסטרלית על מנת לחפש נקודות ראשונות ולנסות להציל מעט מהכבוד האבוד שלה. ראוי לציין שהאוסטרלים שיחקו כדורגל התקפי בהפסד 1:3 לצ'ילה, ואף לא היו רחוקים לנצח את הולנד בהפסד 3:2. באוסטרליה יכולים להתנחם בכך שאולי הם יהיו אלה שיזכו בקטגוריית השער היפה ביותר הטורניר עד כה. המדובר הוא שערו של טים קייהיל בהפסד להולנד, שער שנכבש מבעיטת יעף.

כבר מהרגע הראשון נראה היה שהנבחרת הספרדית עלתה למשחק כדי ליהנות מכדורגל אמיתי כמו שרק היא יודעת לייצר. שערים של וייה במחצית הראשונה, ושל טורס ומאטה במחצית השנייה לא השאירו שום סיכוי לנבחרת האוסטרלית שנפרדת מהטורניר עם שלושה הפסדים בשלושה משחקים.

מהלך המשחק:

דקה 5: מתיו לקי ניצל איבוד כדור של הספרדים במרכז המגרש, שעט קדימה ובעט, אבל פפה ריינה בלם אותו.

דקה 22: הזדמנות נהדרת לג'ורדי אלבה, שבעט ברגל שמאל מתוך הרחבה, אך מאט ראיין הדף.

דקה 35 : שער של ספרד! אינייסטה הכניס כדור עומק אדיר לחואנפראן שבמסירת רוחב נהדרת מצא את דיויד וייה, חברו מאתלטיקו מדריד. וייה כבש מקרוב עם עקב יפהפה. שער שדה ראשון של ספרד במונדיאל הזה.                                 

דקה 69: שער שני לספרד! עוד מסירת עומק מבית היוצר של אנדרס אינייסטה מצאה את טורס לבדו מול שוער האוסטרלים. טורס לא היה צריך יותר מזה כדי לכבוש את השני של ספרד במשחק החד צדדי.

דקה 83: שער שלישי של ספרד. חואן מאטה גילגל בין הרגליים של רייאן האוסטרלי בדרך ל-0:3 חלק על האוסטרלים האומללים.

דקה 91: כמעט ארבע לספרדים, לאחר החמצה מצמררת של סילבה שהיה חייב לכבוש משני מטרים.

בסיום, ניצחון תנחומים של הנבחרת הספרדית שנפרדת בצער רב מהטורניר ותראה את השלבים המכריעים מהבית. אוסטרליה אולי אשמה בכך שהיא הוגרלה לבית כל כך קשה, אך מול 0 נקודות אף טענה לא תעזור ונראה כי הם יצטרכו לעשות בדק בית רציני בנבחרת הלאומית שלהם. הספרדים הוכיחו כי אסור להספיד אותם מהר, ואולי בטורניר היורו בעוד שנתיים נראה אותם הולכים עד הסוף.

בהמשך הערב ישחקו ברזיל נגד קמרון וקרואטיה נגד מקסיקו. שני המשחקים הללו בהמשך הערב ישפיעו באופן ישיר על מיקומן הסופי של הנבחרות. כבר הערב ידעו נבחרות הולנד וצ'ילה מול מי הן יתמודדו בשלב שמינית הגמר.

הרכבי הנבחרות:

אוסטרליה: מאט ראיין, ריאן מקגאוון, מתיו ספירנוביץ', אלכס ווילקינסון, ג'ייסון דיווידסון, מייל ידניאק, מאט מקאיי, אוליבר בוזאניץ', מתיו לקי, טומי אוהר ואדם טגארט.

ספרד: פפה ריינה, חואנפראן, ראול אלביול, סרחיו ראמוס, ג'ורדי אלבה, צ'אבי אלונסו, קוקה, אנדרס אינייסטה, סאנטי קאסורלה, דויד וייה ופרננדו טורס.