כנס חירום התקיים היום (שלישי) בבני ברק בהשתתפות רבנים, מורי הוראה ושוחטים ובודקים, במטרה "לעמוד על חומת הכשרות כנגד העומדים בפרץ המבקשים להשחית ולהזיק להידורי הכשרות בארץ ישראל".

הכנס הנדיר התקיים מה שהמארגנים מגדירים, כ"שרשרת מקרים שאירעו בחודשים האחרונים בהם התערבו גורמים חיצוניים בנושאי ההלכה הברורים של מערכות הכשרות, ובכך ביקשו להביא לפגיעה ממשית בכשרות המהדרין לדבר ה'".

הרבנים והתכנסו לדיון חירום בכדי לדון בתופעה שעלולה לדרדר לדעתם את רמת הכשרות בישראל.

בכנס השתתפו הרב ציון כהן רבה של אור יהודה, הרב אליהו אילוז רבה של אור עקיבא, הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, הרב שמעון אלמליח רבה של עתלית, הרב פנחס אדרי רבה של גבעתיים, הרב אלעזר שמחה וייס רבה של המועצה האזורית עמק חפר וכפר הרואה, הרב אשר זמל נשיא ארגון רבני ההתיישבות ורב אזורי לב השרון, הרב יוסף שלוש יו"ר ארגוני רבני ישראל בהתיישבות, ראשי ורבני ארגון רבני ישראל, רבני שכונות וכעשרה רבני משחטות מכל רחבי הארץ.

במהלך הכנס הועלו בפני הרבנים מקרים קשים שאירעו לאחרונה בעקבות התערבותם של גורמים שאינם חלק ממערך הכשרות בתפקיד האחראי, אשר יכולים היו להביא למצב שבו יכשלו יהודים באכילת נבילות וטריפות, עקב ההתערבות האבסורדית.

הרב ציון כהן מאור יהודה התבטא בכנס בחריפות ואמר: "זו לא מערכה אישית של רב כזה או אחר. זו פגיעה אנושה לעולם הכשרות והרבנות בישראל, והדבר עלול להביא לקריסת עולם הכשרות".

עשרות הרבנים הסכימו פה אחד כי יש לעשות הכול על מנת שלא לאפשר לאותם הגורמים לפגוע בקודשי ישראל ובציבור מהדרי הכשרות המבקשים להקפיד על קלה כבחמורה. הרבנים ובהם רבני הערים ורבני המשחטות אשר עושים מלאכת קודש זו במשך שנים רבות הסכימו פה אחד כי לא תינתן האפשרות לפגוע בהידור הכשרות ובמסורת המקובל מקדמת דנא שהרב הוא הפוסק, המחליט והקובע בכל הנושאים ההלכתיים הנוגעים לכשרות המאכלים.

בכינוס אף החליטו הרבנים כי מהכינוס תצא קריאה אישית לרבנים הראשיים לישראל ולרבנות הראשית לדאוג לטבלת שכר למשגיחים ולמפקחים, כפי שיש לרבני המשחטות, וזאת כדי למנוע התערבות גורמים חיצוניים בנושאי הכשרות.

בסיומו של הכנס הוכרז בשם הרבנים המשתתפים כי "לא ניתן לאף גורם חיצוני לפגוע במערכת הכשרות ובכללים שקבעו לנו מרנן ורבנן מנהיגי צדיקי וקדושי הדור. הדמות היחידה שתכריע בכל הנושאים ההלכתיים הם אך ורק הרבנים".