עוצמים עיניים, אנגליה וקוסטה ריקה
עוצמים עיניים, אנגליה וקוסטה ריקהרויטרס

עוצמים עיניים - האחת עוצמת את העיניים שלה כדי שלא תתעורר ותגלה שהכל היה חלום, השניה עוצמת אותם כדי שהסיוט יעבור מהר.

זה המצב שאליו הגיעו שתי הנבחרות שנפגשו היום (שלישי) למשחק השלישי והאחרון עבורן בבית ד', 'בית המוות'.

הבית כלל שתי נבחרות מאריות אירופה: איטליה ואנגליה, ועוד אחת חזקה מדרום אמריקה: אורוגוואי. מטרת הנבחרת הנוספת, זו החלשה והלא מאיימת, בשם קוסטה ריקה, הייתה להיות עבור הנבחרות האחרות רק מכשול קטן בדרך לשלב הבא.

רבים ראו בה כמי שתקבע את העולות מבין השלוש כשאולי תצליח להוציא תיקו מאחת הנבחרות, ואולי ואולי אפילו לנצח ביום חלש את אחת מהשלוש. אך בוודאי שאף אחד לא לקח אותה בחשבון וחשב שתעפיל לשלב שמינית הגמר מהמקום הראשון של הבית המטורף.

קוסטה ריקה הפתיעה את העולם כולו כשבמחזור הראשון הפכה פיגור של 0:1 מול אורוגוואי לניצחון מדהים בתוצאה 3:1.

כשניצחה את איטליה במחזור הקודם בתוצאה 0:1 תוך תצוגה הגנתית והתקפית משובחת, זו כבר לא היה 'הפתעה' ו'ניצול מצבים', זו הייתה עדות והוכחה לכך שלקוסטה ריקנים יש משהו שחסר מאוד היום בנבחרות הגדולות בעולם ובקבוצות הטובות באירופה: קבוצתיות ואחדות.

האנגלים הגיעו למשחק הערב עם מטרה אחת ויחידה: לסיים בטעם טוב את הטורניר המביש עבורם.

קוסטה ריקה הגיעה למשחק כשכבר הבטיחה את השתתפותה בשלב הבא, אך בשביל לשמור בוודאות על המקום הראשון בבית הקשה, היו צריכים הדרום אמריקנים לסיים את המשחק לכל הפחות בתוצאת תיקו.

המשחק נפתח עם הזדמנויות שוות לכל צד כשאצל האנגלים סטארידג' בלט עם שתי ניסיונות שלא עלו יפה ולא סיכנו בהרבה את שערו של השוער הקוסטה ריקני נבאס. הדרום אמריקאים מנגד הגיעו למעט הזדמנויות אמנם, אבל כל הזדמנות כמעט והייתה שער.

סטארידג' המשיך להיות האיש החם של אנגליה על המגרש גם במחצית השניה, אבל לא הצליח לכבוש לשערו של נבאס שנמצא בכושר שיא בטורניר העולמי.

מהלך המשחק:

דקה 12:  ווילשר מצא את דניאל סטארידג' שסידר לעצמו מצב בעיטה נוח ממש על סף הרחבה וקרוב היה לכבוש, אך הכדור פיספס במעט את הקורה הימנית.

דקה 18: שוב סטארידג'. החלוץ האנגלי השתלט על הכדור ותוך כדי סיבוב שיחרר בעיטה מפתיעה מ-30 מטרים שלא הייתה מספיק מדוייקת.

דקה 23: הזדמנות נדירה לקוסטה ריקה המפתיעה: בורחס בעט כדור חופשי מדהים מ-27 מטרים. הכדור הסתובב היטב מעל החומה אבל פגש את המשקוף.

דקה 35: עוד הזדמנות לאנגלים כשכדור קרן הגיע לראשו של פיל ג'ונס, שהוריד את הכדור לראשו של סטארידג'. החלוץ הפעיל ביותר על המגרש התרומם לנגיחה אך הכדור עבר מעל השער.

דקה 42: שוב קוסטה ריקה בהזדמנות אחת כמעט ועולה ליתרון. בארקלי תעתע את שחקני ההגנה האנגלים, אבל בעט כדור לא מספיק מדויק שפיספס את המסגרת.

דקה 49: שוב סטארידג' כמעט והעלה את האנגלים ליתרון כשמצא עצמו לבדו מול קיילור נבאס. השוער הקדים את החלוץ ועצר את הכדור.

דקה 59: שוב נבאס ביכולת גבוהה מנע שער מהאנגלים כשעצר את מסירת הרוחב של ללאנה האנגלי, באינסטינקט מטורף.

דקה 65: חילופי מסירות בין סטארידג' לווילשר השאירו שוב את סטארידג' לבדו מול נבאס. הפעם הכדור שבעט עבר את השוער, אבל פיספס את הקורה השמאלית בקצת.

דקה 80: וויין רוני שנכנס כמחליף, סיפק את ההזדמנות הראשונה שלו במשחק כשניסה להקפיץ מעל נבאס מ-20 מטרים. אבל אם סטארידג' לא הצליח, אז החלוץ המושמץ יצליח?

בסיום, שתי הנבחרות סיימו את המשחק בשיוויון 0:0, כזה ששולח את קוסטה ריקה לשלב הבא מהמקום הראשון ואת אנגליה לביתה בחזרה מהמקום האחרון. בהמשך הלילה נדע מי תשחק מול קוסטה ריקה בשלב הבא.

הרכבי הנבחרות:

אנגליה: בן פוסטר, כריס סמולינג, גארי קייהיל, פיל ג'ונס, לוק שואו, ג'יימס מילנר, פרנק למפארד, ג'ק ווילשר, רוס בארקלי, אדם ללאנה ודניאל סטארידג'.

קוסטה ריקה: קיילור נבאס, כריסטיאן גמבואה, אוסקר דוארטה, ג'וניר דיאס, רוי מילר, ג'יאנקרלו גונסאלס, סלסו בורחס, ילצין טחדה, רנדל ברנס, בראיין רואיז וג'ואל קמפבל.