בנימין נתניהו
בנימין נתניהואבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את חבר הקואליציה, עמרם מצנע, שהשווה בין חמאס לבין הבית היהודי.

"הויכוח הפוליטי חייב לשמור על גבולות ראויים של אמת והגינות. אמירתו של מצנע חצתה את שתיהן", אמר נתניהו.

מיד לאחר דבריו של ראש הממשלה פרסם מצנע סטטוס בפייסבוק בו נאמר, "לכל אלה שעושים מניפולציות מהדברים שאמרתי, אני אומר שהם חוצים את גבולות האמת וההגינות. למה? כי בכלל לא השוואתי את הבית היהודי לחמאס במובן של ארגון טרור, ואף אמרתי זאת במפורש".

"אבל האם מישהו מתווכח על כך שחמאס לא מכיר בישראל ולא מוכן לקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים? יש להניח שאין אחד כזה. ולכן, אם 'הבית היהודי' יכיר בפתרון שתי מדינית לשני עמים ובזכות של הפלסטינים למדינה - אני אחזור בי", דברי מצנע.

נזכיר כי הסערה החלה לאחר שמצנע אמר בראיון ליומן הצהריים של רשת ב', "אם לוקחים את חמאס ומורידים את הסיפור של הטרור, שאני כמובן מתנגד לו באופן מוחלט, הלא בעצם בתוך ממשלת ישראל יושב ארגון שפועל באותן מטרות כמו חמאס".

מצנע הוסיף, "האם ראש הממשלה שנותן גיבוי מוחלט ודורש מהפלסטינים ומחמאס להכיר באותם שלושה עקרונות של הקוורטט – הכרה במדינה הישראלית, סיום הטרור וכמובן הכרה ומתן תוקף לכל ההסכמים שנחתמו עד היום – האם זו גם הדרישה שראש הממשלה דורש מהבית היהודי? הכרה במדינה הפלסטינית?

"האם שמענו את הבית היהודי אומר את זה? האם שמענו את הבית היהודי אומר שהוא עומד אחרי ההסכמים שממשלות ישראל חתמו, כמו אוסלו וכמו הסכמים נוספים?".