נתניהו עם בוגרי קורס טיס
נתניהו עם בוגרי קורס טיסצילום: חיים צח - לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף היום (חמישי) בטקס סיום קורס טיס ("מסדר כנפיים") של חיל האוויר והתייחס בנאומו לאתגרים הביטחוניים העומדים בפני ישראל..

"אני מבקש להדגיש שהמאבק הנחוש בארגון החמאס שחטף את הנערים הוא רק מרכיב אחד בתמונה הכללית. כל מי שבוחן את הנעשה במזרח התיכון רואה בבירור כיצד מתפשטת האלימות כמו אש בשדה קוצים", ציין נתניהו.

לדבריו, "בסוריה, בעיראק ובמדינות נוספות נלחמים שיעים וסונים אלו באלו בחמת זעם רצחנית וגם בכל מי שנמצא בתווך".

"התמונות של מעשי טבח המוניים בדם קר מזכירות מראות אפלים בהיסטוריה האנושית. אם היה מישהו שחשב שהן נחלת העבר - הרי עיניו רואות היום את המציאות. אני מבקש מכם לתאר לעצמכם מה היה קורה כאן לולא כוחו של צה"ל, מרחץ הדמים שמתחולל במרחק לא רב מאיתנו היה מתרחש גם כאן אלמלא היינו מגנים בעצמה על גבולנו, על ארצנו, על ביטחוננו", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו קשר בין האירועים בסוריה ובעיראק ובין עמדתו במו"מ המדיני, "היום ברור יותר מתמיד מדוע אני מתעקש על כך שהביטחון של מדינת ישראל מתחיל בקו הירדן, ואנחנו מסתכלים גם מזרחה וצפונה משם אל מה שכונתה פעם "הקשת הפורייה" והיום היא קשת מדממת בקנאות וטרור שאינם יודעים גבולות. היכולת שלנו להגן על עצמנו ולהתמודד ביעילות עם הסכנות היא לא רק אבן יסוד בתפיסה הציונית, היא צורך קיומי קבוע שאינו תלוי בתמורות הזמן".

נתניהו קבע, כי "מעל הכל, יש להימנע מלאפשר לכוחות האסלאם הקיצוני להתחמש בנשק להשמדה המונית. זה נעשה בימים אלה ביחס לנשק הכימי בסוריה ויש להשלים את המלאכה הזאת, אבל אני חייב להביע את חששי שזה לא יעשה ביחס ליכולות הגרעיניות של איראן".

"בעוד שבסוריה ההסכם היה פירוק והוצאה, ההסכם המסתמן מול איראן הוא של שימור ופיקוח בעוד שבסוריה מפקחים ומוציאים את החומרים הכימיים ואת היכולת לייצר נשק כימי, נראה שההסכם המתגבש עם איראן יאפשר לה לשמר את החומרים ואת היכולת, חומר בקיע, לייצר נשק גרעיני", התריע ראש הממשלה.

"לצערי זה מה שמסתמן כרגע עם איראן ואם אכן כך יהיה, זה יהיה הסכם רע, רע ומסוכן לאזור ולעולם כולו ועלינו לומר זאת ללא מורא", הוסיף.