מסיימים את הקורס. היום
מסיימים את הקורס. היוםצילום: אלון בסון/משרד הביטחון

טקס "מסדר כנפיים" נערך היום (חמישי) בבסיס חיל-האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס 168 של חיל האוויר, שהפכו ללוחמי צוות אוויר.

הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, ובנוכחות משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל האוויר.

"מסדר כנפיים" מסכם תקופה של שלוש שנות הכשרת צוערי קורס טיס לקצינים, ללוחמי צוות אוויר ולבעלי תואר אקדמי. מסיימי קורס הטיס יוצבו בטייסות השונות בחיל-האוויר, שם יחלו את פרק ההכשרה המבצעית כטייסים ונווטים.

מבין הנתונים הסטטיסטיים על בוגרי הקורס ניתן לראות כי 38% מבין בוגרי הקורס מסיימים כטייסי קרב ו-23% כנווטי קרב. 12% מן הבוגרים מסיימים במגמות המסוקים, 9% במגמת מסוקי הסער ו-3% במגמת מסוקי קרב. 18% מן הבוגרים יצטרפו למערך התובלה כטייסים, ו-9% כנווטים.

כמו כן, במסגרת קורס-הטיס השלימו הבוגרים לימודים לתואר ראשון. 45% בחרו ללמוד כלכלה וניהול, 20% מהמסיימים למדו ניהול מערכות מידע, 15% למדו פוליטיקה וממשל, ו-20% למדו מתמטיקה מדעי המחשב.

27% מבין בוגרי הקורס לא הגיעו לקורס הטיס מיד עם תום לימודיהם. 12% מבין הבוגרים התנדבו לשנת שירות במסגרות שונות, 15% למדו במכינה קדם צבאית ו-18% הגיעו אל הקורס לאחר שמילאו תפקידים שונים ברחבי צה"ל. 44% מתוך הבוגרים היו בתנועת נוער טרם גיוסם.

הרמטכ"ל גנץ אמר בטקס, כי "המשימה כרגע היא השבתם של נפתלי, גיל-עד ואייל. זה ארבעה עשר יום כלל כוחות צה"ל, בשילוב הדוק עם השב"כ ועם גורמי ביטחון נוספים, פועלים באינטנסיביות ועושים לילות כימים והופכים כל אבן ואבן על מנת להשיב את הבנים לביתם".

"נמשיך ונעשה זאת בתבונת המעשה המקצועי ובנחישות הארגונית – ככל שיידרש. האתגרים האסטרטגיים והאופרטיביים עימם מתמודד צה"ל, על כל זרועותיו, הם מגוונים, רבים, משתנים ומתמשכים. המציאות בשטח, באוויר ועל גבי הקרקע, מורכבת", הוסיף.