דפור מורחק
דפור מורחקרויטרס

בית ח' בשלב הבתים המוקדם של הגביע העולמי, היה בית לא פשוט וסבוך עד מאוד. עד למשחק האחרון יכלו כל ארבע הנבחרות בבית זה להמשיך ולחלום על העפלה היסטורית והיסטרית לשלב שמינית גמר המונדיאל.

בלגיה אמנם הבטיחה את העפלתה לשם באופן וודאי עוד לפני המשחק האחרון, אך בתרחיש מסויים הפסד של הבלגים היה עשוי לשלוח אותם מהמקום השני בבית לשלב הבא, ואז היו עלולים לפגוש שם את גרמניה החזקה. תוצאת תיקו הייתה מספקת את חלומותיהם של הבלגים ואכן המאמן הבלגי מארק וילמוטס עלה בהרכב משני במשחק האחרון שלו בשלב הבתים, מול דרום קוריאה. 

דרום קוריאה מנגד, עלתה למשחק כשהיא יודעת שרק ניצחון ישאיר לה פתח קטן לתקווה ולהעפלה לשלב שמינית הגמר. הקוריאנים יכולים היו להתעודד כשנודע כי המאמן וילמוטס השאיר את כוכבו הגדול אדן הזאר על הספסל, ולכל אורך המחצית הראשונה הם אכן ניסו לנצל את היתרון היחסי. המחצית כולה הייתה בסימן קוריאה כשהשחקנים בלבן שלטו יותר בכדור וניסו לדחוף את הכדורים למחצית המגרש הבלגית ולרחבת שוערם, טיבו קורטואה המצויין.

הקוראינים לא הצליחו להכניע את קורטואה ואת הגנת הברזל של הבלגים, והכדור הורחק שוב ושוב. דקה לפני הירידה למחצית, קוריאה זכתה בעוד מתנה גדולה. סטיבן דפור, שחקנה של הנבחרת הבלגית, תיקל בצורה חמורה את שין ווק קים, מה שזיכה אותו בכרטיס אדום ישיר ובלגיה נשארה בעשרה שחקנים.

המחצית השניה נפתחה כמו שנגמרה זו הראשונה כשקוריאה לחצה את שערם של הבלגים ואינה הרפתה לרגע. אפילו הרכב התקפי יותר שהכניס המאמן הקוריאני הונג מיונג בו, לא הצליח להכניע את השוער הבלגי המצטיין.

ושוב למדנו, כי מי שלא כובש - סופג. בדקה ה-78 יאן ורטונגן כבש את השער הבודד במשחק אחרי טעות קשה של השוער הקוריאני. שער זה קבע כי בלגיה תעפיל לשמינית גמר מהמקום הראשון, ואילו הדרום קוריאנים חוזרים לביתם כשבאמתחתם נקודה אחת בודדת בטורניר.

מהלך המשחק:

דקה 25: בניגוד גמור למהלך המשחק ולשליטת הקוריאנים במשחק, דווקא הבלגים המוכשרים שצפוי להם עתיד מזהיר בטורניר הם אלו שהיו קרובים ראשונים לכיבוש. כדור שהגיע בהפתעה לרגליו של מרטנס מצא את הבלגי לא מוכן, ומשלושה מטרים מול רשת חשופה שלח את הכדור לשמיים. החמצה אדירה שהייתה חייבת להיכנס לשער.

דקה 30: הזדמנות מדהימה מצידם של הקוריאנים כשבעיטה של סונג-יונג קי מצאה את טיבו קורטואה מוכן. השוער הבלגי שפרץ העונה ובגדול מתח איברים והצליח להדוף לקרן, שכמעט הסתיימה בשער עצמי של ניקולאס לומבארטס.

דקה 42: שוב מרטנס שהיה השחקן הטוב ביותר על המגרש עם הזדמנות טובה מאוד לזכות הבלגים. בעיטה שלו מ-25 מטרים כמעט והפתיעה את השוער הקוריאני שהצליח להגיע לכדור ולמנוע מבוכה ושער מהיפים בטורניר.

דקה 44: בלגיה נותרה ב-10 שחקנים אחרי שסטיבן דפור ביצע עבירה קשה על שין-ווק קים. השופט האוסטרלי לא היסס לרגע ושלף לעברו את הכרטיס האדום. הקוריאנים יכולים להמשיך ולחלום, שער אחד והם בשלב הבא.

דקה 51: הקוריאנים המשיכו עם החלץ שלהם להשיג את שער הניצחון כשצ'ונג-יונג לי הרים את הכדור למרכז הרחבה שם חיכה קיון-הו לי המחליף. קיון הו לי נגח לכיוון השער אבל פלאיני הבלם הבלגי התערב והכדור חמק החוצה.

דקה 60: פתאום התעוררו להן שתי הנבחרות. מהצד הבלגי - מרטנס שוב ניסה את מזלו עם בעיטה מ-25 מטרים שנעצרה אצל קים. מצידם של הקוריאנים, היונג-מין סון ניצל את הדלילות בהגנה ובעט כדור מטעה, שכמעט והפתיע את קורטואה אבל פגש לבסוף רק במשקוף.

דקה 68: מרוואן פלאיני הבלגי הגיע ראשון לכדור קרן אבל לא הצליח למצוא את המסגרת הקוריאנית. בצד השני, הקוריאנים ניסו להגיב במתפרצות ובכדורים ארוכים, אבל אולי שחכו מיהי הנבחרת שמשחקת מולם.

דקה 78: שער לבלגים. הקוריאנים תקפו ותקפו ושכחו למצוא את האיזון בין הגנה להתקפה. לכן הם ספגו בצד השני אחרי השמטה של השוער הניגרי. יאן ורטונגן שהיה ספק בעמדת נבדל, אמר תודה לקח את הכדור ובעט אותו בעוצמה לרשת הקוריאנים. 0:1 לבלגיה.

דקה 89: הדקות האחרונות של המשחק התאפיינו בהתקפות מתפרצות רבות בשני צידי המגרש, כשכל אחת מהנבחרות רצה לסגור את הסיפור ולהעפיל לשלב הבא, שלב שמינית הגמר. אדן הזאר עלה מהספסל וכמעט וכבש בבעיטה נהדרת, אבל הפעם קים היה במקום. 

בסיום, בלגיה עולה לשלב הבא ותפגוש בו את נבחרת ארה"ב. דרום קוריאה חוזרת הביתה ותנסה לעשות זאת שוב בעוד ארבע שנים.

הרכב הנבחרות:

בלגיה: טיבו קורטואה, אנטוני ואנדן בורה, ניקולאס לומבארטס, יאן ורטונגן, סטיבן דפור, מוסה דמבלה, מרוואן פלאיני, אדנאן ינוזאי (נאסר צ'אדלי, 60'), דריס מרטנס (דיבוק אוריגי, 60') וקווין מיראלס (אדן הזאר, 88')

דרום קוריאה: סיונג-ג'יו קים, סוק-יאנג יום, יונג-ג'ון קים, ג'ונג-הו הונג, יונג לי, סונג-יונג קי, צ'ונג-יונג לי, ג'ה-צ'אול קו, קוק-יונג האן (קיון-הו לי, 46'), שין-ווק קים (בו-קיונג קים, 66') והיונג-מין סון (דונג-וון ג'י, 73')