ההכנות בכיכר רבין לעצרת הערב
ההכנות בכיכר רבין לעצרת הערבהמטה להשבת הבנים

מארק בלזברג, מייסד ארגון 'משפחה אחת', סיפר ביומן ערוץ 7 על אירוע ההמונים הצפוי הערב בכיכר רבין שבתל אביב בקריאה להשבת החטופים, אירוע שארגונו הוא העומד מאחוריו.

"המשפחות ביקשו לעשות משהו לאחדות, שכל עם ישראל יתפלל יחד", אומר בלזברג ומספר על אדם אלמוני שהחליט לממן את האירוע כולו בעוד אנשי ארגונו שלו מבצעים את הארגון הלוגיסטי של המיזם כולו וה"שידוך" בין המממן האלמוני לארגון יביא למופע בו ייקחו חלק אמנים, אנשי ציבור ורוח שיחברו לקריאה אחת לשחרור הבנים.

בלזברג מציין כי מימון האירוע הוא השקעה כספית עצומה ועם זאת מקפיד המממן לשמור על עילום שמו מטעמי צניעות.

בדבריו מספר בלזברג על המורכבות של סיוע למשפחות החטופים שלא הוגדרו כנפגעי טרור וכולם מקווים שאכן לא יוגדרו כנפגעי טרור אך עם זאת הם זקוקים לעזרה ולתמיכה. 'משפחה אחת' מטפל בדרך כלל בנפגעי טרור בלבד אך בישיבה שקיימו אנשי ההנהלה הוחלט לאמץ ולחבק את משפחות החטופים.

לטעמו של בלזברג על המדינה להרחיב את מעגל המוגדרים כנפגעי טרור ולכלול בו את כל אותם האזרחים שמעשי טרור הובילו להרס חייהם, ללחצים ועגמת נפש כפי שאירע לשלוש משפחות החטופים שסדר יומם השתבש לחלוטין בעקבות החטיפה.

על ראשית פעילות ארגונו מספר בלזברג כי היה זה ביום הפיגוע ההמוני במסעדת סבארו שבירושלים. באותו יום אמורה הייתה להתקיים חגיגת בת המצווה של בתו, אך התחושה הייתה שלא ניתן לחגוג ביום אבל לאומי שכזו. המסיבה בוטלה והוחלט לגייס את כספי האירוע וכספים נוספים של המשפחה לעזרה כלכלית עבור המשפחות השכולות ופצועי הפיגוע. כך מצאה את עצמה כלת בת המצווה עוברת ממשפחה למשפחה ומעניקה את הסיוע הנדרש כל כך.

כשנשאל אם חוויה כזו אינה גדולה מדי עבור ילדה בת 12, משיב בלזברג כי באירוע עצמו המתרחש היה ברור יותר לו מאשר לה, ומכיוון שכך דווקא לו כמבוגר האירוע היה קשה יותר. עם זאת, הוא מספר, אירוע חד פעמי שאמור היה להסתיים כעבור שבוע הפך לפרויקט משפחתי שכולל כיום עזרה ללמעלה מ-3000 נפגעי טרור ברמות שונות.

צילום: המטה להשבת הבנים
צילום: המטה להשבת הבנים

בלזברג מספר על האופן שבו מתפקד הארגון שלו כאשר המדינה מחולקת לחמישה חלקים ובכל חלק נמצא אדם אחד האחראי על הפעילים באזורו, מגיע אל המשפחות הנזקקות ומציע להם את הסיוע עוד קודם לבקשות שיגיעו מהמשפחות עצמן.

לדבריו ההגדרות מחויבות המציאות של הביטוח הלאומי אינן מאפשרות פעילות עם רגש ובכך אחד החוסרים ש'משפחה אחת' מנסה להשלים. זאת לבד מהעובדה שפקידי הביטוח הלאומי עובדים בשעות משרדיות בעוד צרכי הנפגעים הם סביב השעון.

על האירוע הצפוי הערב בכיכר רבין מספר בלזברג כי כל אמן או איש ציבור שפנו אליו המארגנים הסכים מיידית להצטרף להופיע ולנאום. כל זאת בתקווה שעד קיומה של העצרת ישובו החטופים והאירוע יהפוך מאירוע תפילה משותף לאירוע הודיה וקבלת פנים.

ההכנות לקראת האירוע, בהובלת המפיק דוד פדידה, נמצאים כבר בשלבים מתקדמים. ״המטרה שלנו באירוע היא מתן חיבוק חם למשפחות החטופים ואיחוד כל גווני החברה הישראלית סביבן", סיפר פדידה. "גם הרשימה המגוונת של המופיעים באירוע מבטאת את שילוב הזרועות חוצה המגזרים. לצד צביקה פיק, ליאור נרקיס ועוד רבים וטובים, יופיעו על אותה במה גם אמנים דתיים כמו אוהד מושקוביץ, יונתן רזאל ואיציק דדיה".

החל מהשעה 18:00 בערב ייחסמו לתנועה הצירים הבאים: אבן גבירול משאול המלך עד פנקס לשני הכיוונים, פרישמן מכיכר מסריק עד אבן גבירול, דוד המלך מוויצמן עד אבן גבירול, הדסה מבן גוריון עד אבן גבירול וארלוזורוב מוויצמן עד אבן גבירול. כמו כן ייסגרו כל הרחובות החוצים צירים אלה. 

לטובת הגעה למקום יצאו הסעות מאורגנות בחינם מתחנת רכבת מרכז סבידור ומחניון רידינג בתל אביב החל מהשעה 18:30 וכן הסעות בתשלום מבנייני האומה בירושלים בשעה 18:00.