הנשיא פרס ובאן קי מון
הנשיא פרס ובאן קי מוןקובי גדעון, לע''מ

נשיא המדינה שמעון פרס קיים היום (א') פגישת עבודה מדינית עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון במסגרת ביקורו בארה"ב.

בפתח הפגישה נשאו השניים הצהרות מדיניות, והתייחסו לחטיפת הנערים הישראלים ולמאמץ המשותף במלחמה בטרור.

נשיא המדינה פרס אמר כי "הטרור הוא היום הבעיה המרכזית של כל העולם. מדינת ישראל סובלת קשות מהטרור, וגם הלילה נורו טילים מרצועת עזה על אזרחים חפים מפשע בישראל. אסור לעבור על סדר היום על אירוע שבו נחטפים שלושה נערים צעירים בדרך מבית הספר לביתם על ידי ארגון טרור. פגשתי את האימהות והמשפחות של הנערים- הם נכנסו לי ללב, וכל אזרחי מדינת ישראל איתם- העם בישראל לא יוכל לסלוח.

"עליכם לזעוק את זעקתן של האימהות הנערים החטופים כדי שישוחררו מיד, ולהרים קול מוסרי רם וברור לגינוי הטרור בשם העולם כולו הסובל מטרור- כדי שלא נסבול מעוד תוקפנות ופגיעה בחפים מפשע. חייבים לומר את האמת- מי שגורם לסבך בעזה הוא החמאס ששולט בעזה ומוביל לעוני וטרור- יש לנו אחריות מוסרית לגנות את החמאס ולהילחם בכל גילויי טרור. לא מדובר כאן בביזנס מדובר בחיי אדם ובערך מוסרי עליון", הדגיש פרס.

מזכ"ל האו"ם הדגיש כי האו"ם מגנה בכל תוקף את חטיפת הנערים ואמר "אין ולא תהיה שום הצדקה ושום סיבה לחטיפת נערים צעירים- חטיפת הנערים אינה מקובלת עלינו. אני שולח סולידריות עמוקה לנערים, למשפחותיהם והעם בישראל. האו"ם יעשה כל שניתן כדי להשיבם הביתה. אנו מאד מוטרדים מהמשך התקפות הטרור בכל רחבי העולם.

"אני חוזר מביקור בנמיביה וקניה- גם שם וגם במזרח התיכון סובלים מהטרור. כולנו מאוחדים במלחמה נגד הטרור- העצרת הכללית של האו"ם מנסה לסייע למדינות להתמודד עמו." מזכ"ל האו"ם הוסיף בנוגע ליחסים בין ישראל לפלסטינים כי: "אני מקווה כי תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים יימצא אפיק משותף, וכי ישראל תזכה לחיות בשלום ובביטחון לצד מדינה פלסטינית".

בסיום דבריו, מזכ"ל האו"ם ברך את הנשיא פרס ואמר "מילאת תפקיד מרכזי בקידום השלום והיציבות בעולם, היית שותף נאמן לי ושותף חשוב של האו"ם והקהילה הבינלאומית כמנהיג הפועל לשלום ומחויב לשלום, איש חזון ומעשה. הייתי בישראל פעמים רבות ותמיד התרשמתי ממנהיגותך וחזונך- אנו צריכים חזון כזה בעולם. אני יודע כי אתה פורש מהנשיאות, אך ברור לי כי נמשיך לעבור ביחד גם בעתיד".

בהמשך הפגישה דנו השניים במאמץ העולמי המשותף למיגור הטרור, בנעשה בסוריה ובעיראק ובחיזוק היחסים בין ישראל לאו"ם.