הרב אלישע וישליצקי
הרב אלישע וישליצקיערוץ 7

הרב אלישע וישליצקי התייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 לרצח של שלושת הנערים הי"ד.

"כמה מסירות נפש של כל כך הרבה גורמים ודמויות, ליוו את התקופה האחרונה, המלחמה הגדולה על תקומת ישראל ועל היכולת להיות עם חופשי בארצנו. כמה מחיצות נפלו, כמה הבדלים ומשקעים נמחקו וזזו הצידה, מתוך קשר אמיתי מעל לכל הגיון ומבט חיצוני. קשר אמיתי עם הבנים האחים, המשפחות והקהילות".

"אמר הנביא מיכה בפרק השביעי 'אל תשמחי אוייבתי לי כי נפלתי קמתי', מי שמנסה לזנב בנו, להפיל את רוחנו, לקעקע את המפעל האדיר של התחדשות עם ישראל בארצו, כוחות הטומאה שמנסים לפגוע בכל זווית אפשרית - אל תשמחו. אנחנו נפלנו, אנחנו כואבים אבל לא התרסקנו. התפילה שנשמעה בצורה כל כך טבעית וכנה מגוונים שונים וסגנונות שונים מי יודע לאן אספם אלוקי מערכות ישראל".

הרב וישליצקי הדגיש כי אין לנו מושג מה הקב"ה רצה מאיתנו "איזה מבחן ה' עשה לנו, אבל מכוחם של הבנים והמשפחות והקהילות, מכוחם של מקבלי ההחלטות של מערכת הביטחון וחיילי צה"ל, כל המתנדבים, מכח כל אלה אנחנו יכולים להגיד היום שעשינו הכל באמת, הכל ממקום עמוק מאוד בלב, טולטלה הנפש שלנו, נוקתה וזוככה. צריך הרבה תפילה לנחמה לכח של המשפחות שכל כך רומם אותנו שהכח הזה לא ייפסק ואל ייחלש".

עוד הוסיף הרב כי צריך להתפלל על הלב החדש והרוח החדשה שנטע ה' בנו בימים האלה "שזה לא יעבור ולא יתאדה, שלא יחזור עוד למקום הנמוך, האנוכי, העכשוי, המנותק מהכלל. לא נחזור לשגרה".

"יידעו אוייבינו שעל כל מכה אנחנו נשיב בבניין גדול של רוח ומעשה גם יחד, של טהרה גדולה יותר, של אחדות יותר גדולה וגבורה יותר גדולה. היום הזה אנחנו מתפללים לאלוקי מערכות ישראל: ראה בעני עמך, ביגון העוטף את כולם, בצימאון שהלך והתגלה, שאולי חלק מהשיא שלו היה בעצרת בכיכר מלכי ישראל. מעל הכל אנחנו מתפללים: תן לעמך ובתוכם למשפחות, לחיילים ונציגי הציבור, לזקוף קומתנו. הרם קרן ישראל עמך נחם את כולנו - אבלי ציון וירושלים, תן לדור הזה כל הכוחות. המשימות שאתה מוריד לנו - שנעמוד בהם באותה כנות אמיתיות ובאותה אחדות וגבורה שהתגלו בשבועיים האחרונים".