המהומות בירושלים

בעקבות ההתפרעויות בשכונת בית חנינא ושועפט, הוחלט בעיריית ירושלים להשבית את הרכבת הקלה בצפון העיר.

חבר המועצה אריה קינג והאחראי על הביטחון בעיר, אומר לערוץ 7 כי הוא אינו מופתע מאובדן השליטה של המשטרה על השכונות במזרח העיר.

"ביקרנו הבוקר בשועפט, ומה שחששנו אכן התממש. השליטה שלנו שם למעשה לא קיימת, זו פשוט קריסה של מדיניות ההכלה. השכונות שם הבוקר נראו כמו ג'בליה ושכם".

לדבריו, התושבים גרמו לנזקים גם למסילת הרכבת וכוחות הביטחון התקשו לתת מענה להתפרעויות, "אנחנו קראנו במשך שנים שצריך להקים שם תחנת משטרה, בפועל זה לא קרה. המדיניות של המשטרה הייתה להיכנס לשם רק כשיש אירוע, בפועל זה לא עובד".

קינג טוען שמישהו ניסה להסית את ההמונים ולייצר את המהומות בשכונות מזרח העיר, "היום נחטף ילד בשועפט ליד מסגד, גופתו נמצאה כעבור כמה שעות ביער ירושלים. היו אנשים שניסו להצביע על היהודים כאשמים ברצח, למרות שאין שום סממן שמעיד על כך, אין שום מידע אמין על כך. אבל מישהו רצה להסית את ההמון לכיוון הזה. הגיע הזמן שיקימו שם תחנות משטרה".

לדבריו, ההתפרעויות עלולות לגלוש למקומות הרבה יותר קשים, "גם מהר הבית נזרקו אבנים לכיוון כביש העופל, ההידרדרות יכולה להיות מהירה. ממשלת ישראל חייבה לעשות מעשה ולנקוט ביד קשה כלפי אותם פורעים שרוצים להשמיד כל סממן של ריבונות במזרח ירושלים. כרגע פסגת זאב, נווה יעקב ושועפט וכל צפון העיר מושבת ואין רכבת קלה, עיריית ירושלים נערכת לחלופות באמצעות קווי תחבורה אחרים, אבל בכל מקרה הנזק הוא גדול".