פגיעת רקטה הלילה
פגיעת רקטה הלילהפלאש 90

ישראל העבירה הערב (חמישי) מסר חמור לחמאס, לפיו יש לארגון 48 שעות לאכוף את השקט ברצועת עזה. במקביל נערכים תגבורי כוחות מסביב לרצועה.

ראש הממשלה נתניהו, שהשתתף בחגיגות יום העצמאות האמריקני בביתו של שגריר ארה"ב דן שפירו, התייחס למצב בדרום ואמר "אני בא עכשיו מהתייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב. בשבועות האחרונים אנחנו נאבקים בנחישות בטרור של החמאס, והחמאס כבר שילם מחיר כבד.

"ביהודה ושומרון עצרנו מאות מפעיליו, סגרנו כמעט את כל מוסדותיו, עשינו עוד הרבה דברים, ובעזה בימים האחרונים פגענו בעשרות מפעיליו והשמדנו עמדות ומתקנים ששימשו את אנשי הטרור של החמאס", סיפר.

ראש הממשלה הבהיר כי הדרג המדיני וצה"ל ונערכים לשתי אפשרויות מול הנעשה בדרום בארץ. "האחת, שהירי לעבר ישובינו ייפסק, ואז ייפסקו גם הפעולות שלנו והשקט ששרר בדרום אחרי מבצע 'עמוד ענן' ימשך. האפשרות השנייה, שהירי לעבר תושבינו בדרום יימשך, ואז הכוחות המתוגברים שנמצאים במקום יפעלו בעוצמה. ביטחון אזרחינו קודם לכל".

נתניהו ביקש לשבח את תושבי הדרום על החוסן שהם מגלים, כלשונו, "שמאפשר לנו לפעול באופן נחוש ואחראי למען מטרה אחת - הביטחון שלכם, הביטחון של כולנו".

פגיעה ישירה בבית
פגיעה ישירה בבית

במהלך כל שעות הערב, שיגרו מחבלי החמאס מרצועת עזה לפחות 20 רקטות לעבר אזור התעשייה בשדרות ויישובי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול.

הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים וחלקן גרמו להצתות ולפגיעה במבנים. אחת מהן גרמה לפציעתו של חייל באורח קל. בשאר האירועים לא דווח על נפגעים. פיקוד העורף הנחה את תושבי היישובים במועצת אשכול ובעוטף עזה להימצא במרחק של עד 15 שניות ממרחבים מוגנים.

רה''מ נתניהו בבית השגריר שפירו