גורמים במשטרה מעריכים כי הרצח של מוחמד אבו חדיר בן ה-16 בירושלים ביום רביעי האחרון נעשה על רקע לאומני.

אתמול התקבל דיווח ממצאי הפתולוג הפלסטיני שניתח את גופתו של אבו-חדיר. מהממצאים שהוצגו עלה כי אבו-חדיר ככל הנראה נשרף בעודו בחיים, לאחר שנדקר. השערה זו עלתה והתחזקה לאחר שעל גופתו נמצאו 90% כוויות.

במשטרה מדגישים כי עדיין נבדקים כל הכיוונים למרות שצילומי מצלמות האבטחה מחזקים לכאורה את האפשרות שמדובר ברצח על רקע לאומני. עוד נודע כי הלילה נעצרו כמה חשודים ברצח וכי צפויים מעצרים נוספים.

הנשיא שמעון פרס אמר היום כי לא יהיה שום ניסיון לטשטש את חקירת הנער הערבי שנרצח בשועפאט, או לטאטא אותה מתחת לשטיח, כלשונו. במסיבת העיתונאים השנתית של תא הכתבים הזרים בשדרות הדגיש הנשיא כי אין הבדל בין דם לדם ולא נשקוט עד שהעניין יתברר.

נזכיר כי בסרטון אבטחה שהגיע לידי המשטרה נראים שני בני אדם הולכים בסמוך לחנות שממנה נחטף לכאורה הנער בליל הרצח.  גופתו של אבו חדיר נמצאה ביום רביעי לפנות בוקר ביער ירושלים כשהיא חרוכה. מעט לפני כן התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לכלי רכב באזור השכונות בית חנינא ושועפאט בצפון ירושלים.

בעקבות פרסום דבר הרצח נחסמו צמתים רבים ברחבי הארץ. המשטרה עצרה כ-30 בני אדם בחשד למעורבות בהפרות סדר בירושלים ובצפון. במהלך הלילה, נעצרו 22 בני אדם, מתוכם 12 ילדים, בעקבות חשד למעורבות בהפרות סדר.