מוקד 100 - גם לכבדי שמיעה

בתום עבודת מטה הושלם מהלך הנגשתו של מוקד 100 לבעלי מוגבלויות, באמצעות דוא"ל, פקס ומסרונים. ערוצי קשר אלו מיועדים לחרשים בלבד.

ידידיה בן אור , ח' בתמוז תשע"ד

מוקד 100 של המשטרה
מוקד 100 של המשטרה
צילום: פלאש 90

משטרת ישראל סיימה בימים אלה את הטמעת המערכות הטכנולוגיות במוקד 100, המאפשרות נגישות ייחודית ראשונה מסוגה לציבור כבדי השמיעה והחרשים.

במשטרה מציינים כי המהלך בוצע בתום עבודת מטה ארוכת טווח שנערכה בשטרת ישראל לשיפור השירות לאזרח והנגשתו לבעלי מוגבלויות עפ"י חוק – סעיף 36 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הקובע חובת התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות במוקדי חירום טלפוניים.

מוקד 100 יהיה נגיש לציבור כבדי השמיעה והחרשים, באמצעות מערכות מסרונים (SMS), פקס והדוא"ל הבאים:

מספר סלולארי להתכתבות במסרונים - 052-20-20-100
מספר פקס (המתקבל באופן ממוחשב) - 08-6525111
התקשרות באמצעות דואר אלקטרוני - listen@police.gov.il

במסגרת יישום החוק וההיערכות האופרטיבית, מוקדני 100 ומפקדי המוקדים, קבלו הכשרה ייחודית בדבר המערכות והצורך בהתכתבות בזמן אמת מול הפונה – בהיעדר יכולתו לתקשר מילולית עמו. כמו כן, בעת קבלת פניה במערכות אלה, מופעלת במוקד התראה קולית מוגברת למתן מענה מהיר ומותאם.

בהכשרת המוקדנים, ניתן דגש לשילוב הייחודי של מענה בהתכתבות, תוך ביצוע תחקור ראשוני ומיצוי מידע בזמן אמת , סיווג מהות הפניה ודחיפותה, ובמקביל- שיגור ניידת (בעת הצורך) ושמירה על קשר רציף עם הפונה בהתכתבות - עד החיבור עם השוטרים בשטח.

במשטרה מבקשים להדגיש, כי דרכי ההתקשרות הנ"ל מיועדות לשימוש אוכלוסיית כבדי השמיעה והחרשים בלבד. "משטרת ישראל רואה במהלך זה, נדבך נוסף בשיפור השירות לאזרח וקידום יעדי הארגון למען ביטחונם האישי של כל אזרחי המדינה", נאמר בהודעת המשטרה.