עזה חמאס טרור מחבל מחבלים
עזה חמאס טרור מחבל מחבליםצילום: פלאש 90

תא"ל במיל צביקה פוגל קורא לשינוי מהותי בהתייחסותה של ישראל למתקפת הטרור שבפניה היא עומדת בגזרת עוטף עזה.

לדבריו יש לזכור כי בעוד בשאר הגזרות יש לישראל שותף למאבק בטרור, בין אם שותף נוח ובין אם לא, הרי שבעזה אין שותף שכזה. בגבול הדרומי ישנו סיסי שנאבק בטרור המתקבע בסיני, בגבול הצפוני ישנה ממשלת לבנון שאינה חפצה בטרור החיזבאללה ואף מול סוריה קיים משטר אסד שאינו מסוגל להכיל טרור נוסף על המהפכנים שעימם הוא מתמודד ממילא.

לעומת זאת מול רצועת עזה אין לישראל עם מי לחלוק את המאבק בטרור ובהיותה גובלת עם מדינת טרור בעלת צבא טרור, כהגדרת פוגל, עליה להתמודד לבדה עם מה שהוא מגדיר כאיום קיומי, קרי שיבוש שגרת חייהם של אזרחי ישראל. "מיליון תושבים הפכו לבני ערובה תחת ירי הרקטות", אומר פוגל המציין כי בעוד מלחמות ששת הימים ויום כיפור היו מלחמות קצרות הרי שמלחמת הטרור מבקשת לגרור שאת ישראל למלחמת התשה גם אם ישראל עצמה אינה מעוניינת להגדיר זאת כך ואינה מעוניינת להיזכר בימי מלחמת ההתשה שעברה בעבר.

כאשר זו המציאות מול הטרור העזתי, סבור פוגל, קיימת חובה להחזיר את ההרתעה הישראלית מול הטרור ולשם כך יש להרוס את תשתיות רצועת עזה, בין אלה האזרחיות ובין אלה השלטוניות, "כל מה שמסייע להם לירות רקטות ייערף, יושמד וייכלה", הוא אומר ומדגיש כי על מנת לבצע את המלאכה באופן אפקטיבי אין צורך לשוב ולשלוט על הרצועה ודי בנוכחות צה"לית של כחודש עד חודשיים ימים על מנת להשיג את ההרתעה האובדת של צה"ל.

כשעולה בשיחה עימו סוגיית התגובה הבינלאומית שצפויה לתקוף את ישראל, אומר פוגל כי "מול כל זה עומדת שערה משערות ראשו של ילד יהודי", וכיוון שכך לו הוא עצמו היה מבין מקבלי ההחלטות היה נוקט בדרך הזו, "אי אפשר לתת למילכוד מהעולם להשבית אותנו".

בין הדוגמאות שהוא מציג לפגיעה בתשתית האזרחית של הרש"פ מזכיר פוגל כי 23,000 פלשתינים יוצאים לעבודה מחוץ ליהודה ושומרון ואת המציאות הזו ניתן להפסיק כל עוד הצד השני אינו מגיע להסכם וכל עוד אינו מנפיק שקט ביטחוני עבור אזרחי ישראל.

"הם יקבלו את התכתיב הישראלי לא כי בעל הבית השתגע אלא כי ישראל חזקה, נחושה ורוצה להישאר", אומר פוגל המדגיש כי אין לו כל כוונה לקבוע מי מהנהגת הפלשתינים יעמוד מול ישראל על מנת להגיע להסכמות עימה. הוא מזכיר את המלכתו של ג'ומאייל בלבנון על ידי ישראל, מהלך שהסתיים בהתנקשות בחייו. לדברי פוגל לא על ישראל לקבוע מי המנהיג הפלשתיני אלא ליצור מציאות שבה לא תיוותר לרש"פ ברירה אלא לקבוע לה מנהיג כזה.

פוגל חותם את דבריו בהמלצה לכולנו ללמוד מהנשיא המצרי החדש סיסי כיצד נוהגים עם טרור וכיצד מתייחסים אליו כדי להגן על אזרחי המדינה, ואם לא רוצים ללמוד ממהלכי סיסי כלפי האחים המוסלמים ניתן ללמוד את אותו שיעור מהמלך חוסיין של שנות השבעים...