המהומות בשועפט. היום
המהומות בשועפט. היוםפלאש 90

ד"ר אריה בכרך התייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 לרצח הנער הערבי בשועפאט.

"זה היה רצח מתועב אפילו יותר מרצח רבין. רמת האכזריות וחוסר האנושיות הגיעו לרמה בלתי נתפסת במגזר היהודי", פתח בכרך את דבריו וציין כי "נאמנה עלי הצהרתו של השר בנט להחיל עליהם את החוק החדש שאי אפשר לחון אותם לעולם".

עם זאת, ציין בכרך, "ההיסחפות המתלהמת של גורמים רבים, החל מראש המדינה - הנשיא פרס ועד זנב העיתונאים - נחום ברנע למשל, נשמעות ילדותיות ומטופשות. הרוצחים הם מנוולים ויש למצות עימם את הדין אבל ההצעה ההזויה להכריז על הנער משועפאט כנפגע טרור על כל המשתמע מכך, זו איוולת".

"יש הבדל עקרוני בין רצח זה לרציחות של החמאס. למרות נסיונו הנואל של נחום ברנע להטיל את אשמת הרצח על הימין לתלות את המניע בכל מילת גינוי שיצאה נגד הרצח של שלושת הנערים בגוש עציון, כאילו מילים אלו הביאו את הרצח של הנער משועפאט, היא הזויה ומרושעת. ההבדל בין יהודים לערבים הוא עקרוני. לא נמצא יהודי שפוי ואפילו אחד ששיבח את רצח הנער, בעוד רצח הנערים היהודים זכה להכרה מרוב המגזר הערבי - מחברי הכנסת עד הסטודנט לרפואה מהטכניון שכתב 'תקענו להם שלושה גולים מבלי להשתתף במונדיאל'".

"ההבדל בתגובה הציבורית היא זו שעושה את ההבדל למהותי. אין ולא הייתה אווירה ציבורית בקרב היהודים שקרא לרצח ערבים לשם רצח".

ד"ר בכרך הדגיש בפינתו כי כל רצח לאומני הוא טרור, "אבל ההתלהמות של פוליטיקאים מסויימים מאוד בקריאה להרוס את בתיהם של הנערים, מצביעה על חוסר הבנה ואולי על רשעות לשמה. אין שום הכרח לעשות מעשים מרתיעים נגד יהודים בעוד מעשים ואפילו קיצוניים נגד מחבלים ערביים, הם הכרחיים ונדרשים - בעיקר בגלל התמיכה הציבורית".

"יש לבוא חשבון עם המפגינים ועם חברי הכנסת הערביים המקבלים את רצח היהודים. עם זאת, חשוב לציין כי ח"כ זועבי איננה אשמה שהיהודים מטומטמים ונותנים לה ולשכמותה לשבת בכנסת. זה לא ביטוי לדמוקרטיה אלא לטמטום מוחלט".