ראשי הסניפים ובכירי המפלגה
ראשי הסניפים ובכירי המפלגהבאדיבות סיעת הבית היהודי

עשרות חברי מועצת ראשי הסניפים, סגני ראשי מועצות וחברי מועצות של הבית היהודי יצאו בתמיכה בחוקת הבית היהודי החדשה.

מכתב התמיכה יצא ביוזמת יו''ר מועצת ראשי הסניפים עמיעד טאוב וסגניו שייקה בשן וחיים גלרמן שניהלו מגעים עם ראשי המפלגה ואיגדו את נציגי השטח לתמיכה בחוקה.

"בחודש מאי 2013 הקמנו את מועצת ראשי הסניפים על מנת לחזק את מעמדם של מי שמשמשים בהתנדבות כנציגים הפוליטיים של מפלגת הבית היהודי ברחבי הארץ ולקדם פעילות ברוח הציונות הדתית", נכתב במכתב לראשי הסניפים.

עוד נאמר, כי "מאז ועד היום פעלנו באופן שוטף לחיזוק הפעילות בין אם במפגשים ובין אם בקידום שיתופי פעולה עם משרדינו השונים, חברי הכנסת וגופי הציונות הדתית. בפועל הפכנו לגוף המרכזי המייצג את אנשי השטח ופעילי המפלגה. כל זאת כפועל יוצא של החברות האמיתית שנוצרה בין חברי מועצת ראשי הסניפים, גישתנו העניינית המבקשת לקדם ולהשפיע ולא לעסוק בפוליטיקה וכן בעקבות השת''פ הפורה עם הנהגת המפלגה בכלל ומנכ''ל המפלגה בפרט.

לדבריהם, "בשבועות האחרונים ניהלנו מגעים שוטפים עם הנהגת המפלגה ועם ועדת החוקה על מנת 'לאזן' את חוקת הבית היהודי וליצור מצב בריא בו מחד ניתנת ליו''ר המפלגה שהביא את ההישג בבחירות יכולת השפעה ומאידך נשמר מעמדם של נציגי הרשויות והשטח''.

על המכתב בו פורטו האיזונים שהושגו במשא ומתן חתמו כ- 100 ראשי סניפים, סגני ראשי עיר וחברי מועצות של הבית היהודי ברחבי הארץ.

לדברי עמיעד טאוב, יו"ר מועצת ראשי הסניפים, "בימים אלה, בהם באה לידי ביטוי חשיבותה, תמיכתה הציבורית והשפעתה של הבית היהודי של מדינת ישראל - זה הזמן להגביר עשייה, לתמוך בחוקה המאזנת בין משילות ההנהגה לעצמאות הנציגים ברשויות המקומיות ולהמשיך לפעול לטובת מדינת ישראל ככלל ומפלגת הבית היהודי בפרט. זה הזמן לאחדות. אני קורא לחברי המרכז ולחברי המפלגה לתמוך בחוקה".

טאוב בשן וגלרמן ביקשו להודות לנציגים בועדת החוקה: שייקה בשן, יעקב סולר אילנה דרור ושי נתן. וכן לנציגי ועדת החוקה הפנימית של מועצת ראשי הסניפים: עו''ד משה פת, חיים גלרמן, פלטיאל אייזנטל, אבי קפלן, שלום לוי, יעקב ברקוביץ', הרב יחיאל וסרמן, חיים גולדמן, עו''ד נריה און, עו''ד משה חוברה, שלומי תמם ובומה ברח''ד, שעמלו ימים כלילות למען מפלגת הבית היהודי.