יחגגו שוב? הצהובים עם גביע אירופה
יחגגו שוב? הצהובים עם גביע אירופהפלאש 90

אלופת היורוליג ואלופת ישראל בכדורסל, מכבי תל אביב, הוגרלה לפני זמן קצר בשלב הבתים הראשון של מפעל היורוליג היוקרתי.

הצהובים הגיעו להגרלה כשהם מדורגים בקבוצת האיכות השניה, על אף שהם אלו שמחזיקים בתואר האליפות של המפעל האירופי. בשל כך, הצליחה מכבי להימנע ממפגש עם יריבות חזקות כמו אפס איסטנבול הטורקית, פאנתנייקוס היוונית וולנסיה הספרדית.

אז את מי כן קיבלה מכבי בדרך אל אליפות שניה ברציפות? צסק"א מוסקבה, מלאגה, אלבה ברלין, צ'דביטה זאגרב ולימוז' הצרפתית. ביחס למה שיכולים היו מכבי לקבל בהגרלה, בהחלט אפשר לומר כי הצהובים חייבים לעלות מהסיבוב הראשון של שלב הבתים.

תכירו את היריבות שמחכות למכבי בבית ב':

צסק"א מוסקבה - הקבוצה הרוסית הפסידה אמנם לצהובים בחצי גמר פיינל פור היורוליג אשתקד, אבל עדיין היא פייבוריטית לסיים במקום הראשון בבית, ובהפרש גדול על פני הקבוצות האחרות. הרוסים עדיין לא מינו מאמן במקומו של מסינה, אך נראה כי גם בקבוצה הרוסית ימנו מאמן חדש לקבוצה, ממש כמו אצל הצהובים. ועדיין, הרוסים חזקים הרבה יותר ממכבי הפצועה שעדיין לא החתימה ולו שחקן אחד במקומם של אלה שהלכו לכסף הגדול.

אחד מהשחקנים שמועמדים לחזור למכבי הוא ג'רמי פארגו שמחזיק בחוזה לעוד שנתיים אצל הרוסים, אך מאוכזב מאוד מהיחס ומדקות המשחק. גם בלעדיו, תאודושיץ' סוני ווימס וויקטור חריאפה גדולים בכמה מידות על הצהובים מתל אביב, בטח כשמוסיפים אל אלו את שחקן הרכש החדש של הרוסים שהגיע היישר מה-NBA, ננדו דה קולו הצרפתי המצויין. כשריח הנקמה מרחף באוויר, אל תתפלאו אם הרוסים יאכלו את מכבי.

מלאגה - הספרדים סיימו עונה מסוייטת למדי כשהודחו כבר בשלב הטופ 16 בעונה שעברה והפסידו לריאל מדריד בחצי גמר הפלייאוף הספרדי.  כוחה העיקרי של הקבוצה מספרד הוא לא בעמדת המאמן עם חואן פלאסה וגם לא בעמדות השחקנים שעל הפרקט אותם מאיישים שחקנים כמו זוראן דראגיץ', ג'ייסון גריינג'ר ופראן ואסקס. כוחה העיקרי של הקבוצה הוא דווקא מחוץ לפרקט, או אם לדייק יותר - ביציע. 11 אלף צופים פאנטיים במיוחד עשויים להכריע את ההתמודדות של הצהובים מול אלה מספרד במשחק החוץ. בהיכל נוקיה זה כבר יהיה סיפור אחר.

אלבה ברלין - היריבה הנוחה ביותר בקבוצת האיכות הרביעית. אחרי שנעדרה בעונה שעברה ממפעל היורוליג היוקרתי, תנסה ברלין להוכיח כי היא ראויה ביותר להשתתף במפעל הזה. הקיץ רק החל ובניית הקבוצה עוד בחיתוליה, אבל הכסף הגדול והרצון להוכיח שהם שווים משהו, אמורים להנחית כמה מהשמות הבולטים בכדורסל האירופי. עד אז, מכבי גם ללא שחקני חיזוק חייבת לנצח. מי שעשוי לבלוט בקבוצה הגרמנית הוא גארד הקבוצה המוכשר רג'י רדינג, אל תגידו שלא אמרנו.

צ'דביטה זאגרב - עוד קבוצה שנעדרה מהמפעל היוקרתי בעונה שעברה. במקום זאת שיחקה ביורוקאפ וגם שם הודחה בבושת פנים כבר בשלב הבתים השני. בנוסף הפסידו הקרואטים בגמר הליגה האדריאטית החלשה, ונראה שצפויים להם חיים לא קלים ביורוליג. הקרואטים מכוונים כבר זמן רב להיות חברת קבע במפעל היורוליג היוקרתי, ולשם כך השקיעו כסף רב בבניית הקבוצה, השקעה שאכן חזרה בעונה שעברה כשזכו באליפות ובגביע הליגה הקרואטית. את הקרואטים מאמן יסמין רפשה הזכור לצהובים לטובה. רפשה היה מאמן סקיפר בולוניה כשזו הושפלה בגמר היורוליג על ידי הצהובים בעונת 2004, עת התקיים אירוע השיא של היורוליג בתל אביב. האם רפשה למד מטעויות העבר? סיכוי קלוש.

לימוז' - משום מקום הצליחו הצרפתים לזכות באליפות הליגה בארצם בעונה האחרונה. מי שמככב בקבוצה ולפי ההערכות צפוי לעזוב בקיץ הקרוב הוא אלכס אקר, מי שנחשב לפני שנים לא רבות כמחליפו של אנתוני פארקר האהוב מאוד בהיכל נוקיה. איתו או בלעדיו, הצרפתים עשויים להתחרט מאוד על ההרפתקה ביורוליג, אחרי שיספגו הפסדים ותבוסות קשות מאוד משאר הקבוצות.

בקיצור: כל דבר מלבד העפלה לשלב הבא, ייחשב לכישלון גדול מאוד של המועדון הצהוב.

הבתים האחרים:

בית א' - ריאל מדריד, אפס איסטנבול, ז'לגיריס קובנה, ניז'ני נובגורוד, דינמו ססארי והזוכה בשלב המוקדמות.

בית ג' - ברצלונה, פנאתנייקוס, פנברחצ'ה אולקר, ארמני מילאנו, באיירן מינכן וטורוב זגורזלץ'.

בית ד' - אולימפיאקוס, ולנסיה, לאבורל קוצ'ה, גלאטסראיי, הכוכב האדום בלגרד ונפטונאס קלייפדה.