דנקנר בבית המשפט. ארכיון
דנקנר בבית המשפט. ארכיוןפלאש 90

שופטי בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן ואסתר חיות, קיצרו משנה לשמונה חודשים את תקופת המאסר שנגזרה על יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר.

דנקנר הורשע בבית המשפט המחוזי במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד לפי סעיף 425 לחוק העונשין, פגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי לפי סעיף 14ב(ב) לפקודת הבנקאות, ותחבולה לפי סעיף 416 לחוק העונשין.

במסגרת הסדר הטיעון הוסרו כמה סעיפי אישום נוספים מכתב האישום. דנקנר ערער באמצעות עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד משרד י. וינרוט ושות'‬ על חומרת העונש שנגזרה עליו.

השופט רובינשטיין שעמד בראש ההרכב שדן בערעורו של דנקנר, הדגיש כי "על הענישה להיות הרתעתית, בענייננו עונש הרתעתי נועד להרתיע לא רק את המערער עצמו בלבד במבט לעתיד, אלא לא פחות את הרבים, ובעיקר – כפי שציין בית המשפט המחוזי – את המכהנים בתפקידים בכירים בתאגידים, לבל ימעלו אלה באמון שניתן בהם".

רובינשטיין הדגיש עוד, כי " אין להקל ראש בפגיעה בניהול תקין של הבנק שנגרמה עקב מעשי המערער, בייחוד נוכח מעמדו הרם בתוך הבנק. אין צורך להעמיק חקר כדי להבין כי התנהלות זו משדרת מסר גרוע כלפי שאר עובדי התאגיד – ואין גם צורך להסביר את חשיבות הניהול התקין בגופים מעין אלה".

כאמור, דנקנר ירצה עונש של 8 חודשי מאסר במקום שנה, ואילו תקופת המאסר על תנאי שנגזרה עליו (שנה) והקנס (מיליון שקלים) אותו כבר שילם, יוותרו בעינם. דנקנר יתייצב לריצוי העונש בעוד חודש בדיוק.