יער ירושלים גופת נער ערבי
יער ירושלים גופת נער ערביפלאש 90

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד גבר בן 29  ושני נערים בני 16 מירושלים ובית שמש, כולם קרובי משפחה, בגין חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר.

הגבר בן ה-29 ואחד הנערים מואשמים גם בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה, לאחר שניסו על פי כתב האישום לחטוף ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא ולשרוף מכוניות של ערבים. השניים גם מואשמים בהצתה כיוון שבחודש יוני הציתו חנות בכפר חיזמא.

עם הגשת כתב האישום היום, אמר היועץ המשפטי לממשלה, כי "כתב האישום אשר הוגש מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי".

היועץ המשפטי לממשלה מסר גם את הערכתו למשטרה ולפרקליטות על הטיפול המהיר באיתור הנאשמים ברצח והבאתם לדין. "רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל יעשו כל שלאל ידן ויפעלו בנחישות, בכל הכלים העומדים לרשותן, להיאבק בעבריינות שייסודה בשנאה וגזענות".

על פי כתב האישום, באחד ביולי יצאו הגבר בן ה-29 ואחד הנערים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף ילד בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה הקטינים כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בילד ובאימו. בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר.

למחרת, סיכמו הגבר והנער כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הנער השני לתכניתם. בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו השלושה לבצע את "פעולת הנקם".

בכתב האישום נטען, כי השלושה יצאו ל"מסע צייד אדם" שנמשך מספר שעות, במסגרתו חטפו ורצחו באכזריות את הנער מוחמד אבו חדיר אך ורק משום היותו ערבי. אבו חדיר נחנק והוכה בראשו על ידי השלושה, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם.

הפרקליטות ביקשה לעצור את השלושה, ששמם עדיין אסור בפרסום, עד תום ההליכים.