הרמטכ''ל גנץ בהערכת מצב בבור

מבצע "צוק איתן" מתרחב: ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח הלילה (חמישי) בפעולה קרקעית ברצועת עזה כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל.

במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לשטח ישראל, במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל.

ההוראה לפעולה הלילה קיבלה את אישור הקבינט אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

בלשכת נתניהו מציינים כי החמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטארית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. "לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס, והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה. מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת מטרתו - להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה", נאמר בהודעה.

כוחות צה"ל בהכנות לפעולה הקרקעית

צה"ל צפוי לגייס הלילה 18 אלף חיילי מילואים. דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז מסר כי כי בשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חיל הרגלים, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב"כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום. 

 "פעולת צה"ל יצאה לפועל בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל-פי התוכניות המבצעיות של צה"ל והיא תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה"ל. הכוחות הפועלים במבצע נמצאים ברמת מוכנות וכשירות גבוהה 
למשימתם לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי תכנון והיערכות יסודיים", אמר תא"ל אלמוז.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בתגובה לכניסת צה''ל לעזה כי "הפלישה הקרקעית היא צעד מסוכן, ישראל תצטער עליו".

בשעות האחרונות שלפני תחילת הפעולה הקרקעית הגביר צה"ל את התקיפות בשטח הרצועה, באש ארטילרית אינטנסיבית הכוללת גם ירי טנקים. יחד עם זאת, גם ספינות של חיל הים פתחו באש לעבר קו החוף של הרצועה. סמוך לשעה 22:00 החל ירי כבד מהרצועה לעבר גוש דן והשפלה. 7 רקטות שנורו לאזור יורטו בידי מערכת כיפת ברזל.  במקביל, נורו גם מטחים לאשדוד ולאשקלון. 

מוקדם יותר הערב פוזרו בדרום רצועת עזה כרוזים בשם צה"ל, הקוראים לתושבי מספר שכונות ביישובים ח'אן יונס ורפיח לפנות את בתיהם. "העימות הנוכחי מוגבל בזמן ובסיומו ישוב כל אדם לביתו", נכתב. חיל האוויר הפיל מוקדם יותר מזל"ט של חמאס שנשלח לשטח ישראל. היירוט בוצע מעל שטח פתוח באזור אשקלון, אין נפגעים באירוע.