לכבוש. ליברמן
לכבוש. ליברמןחזקי עזרא

שר החוץ אביגדור ליברמן מתכוון לפעול לעצירת שידורי רשת אל ג'זירה מישראל.

בפגישה עם שרת החוץ של רואנדה אמר היום (שני) ליברמן כי "קטאר הפכה להיות בעיה עולמית. היא מהווה את עמוד השדרה הכלכלי של קבוצות הטרור הקיצוניות ביותר שמערערות את היציבות בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט. קטאר היא גם גורם מרכזי בעימות שאנחנו מנהלים עכשיו מול החמאס בעזה, כשבין היתר היא מממנת את החמאס ונותנת מקלט לחאלד משעל.

ליברמן טען כי רשת אל-ג'זירה שממומנת על ידי קטאר היא עמוד התווך המרכזי במערך ההסברה והתעמולה של החמאס. "אל-ג'זירה נטשה אפילו את מראית העין של כלי תקשורת מהימן והיא משדרת, גם לתוך עזה וגם החוצה לעולם, הסתה אנטי-ישראלית, שקרים, התססה ועידוד לטרוריסטים.

"אנחנו כבר התחלנו בבחינה של הפעילות והמעמד של אל-ג'זירה מתוך כוונה שלא נאפשר לה יותר לפעול בישראל", עדכן שר החוץ. "בישראל פועלות ומשדרות כל הרשתות הכי גדולות בעולם, חלק לא מבוטל מהן לא משדר בדיוק תעמולה ציונית, אפילו להיפך, אבל כמדינה דמוקרטית אנחנו חייבים לאפשר את זה''.

במקרה של אל-ג'זירה, סיפר ליברמן, "זה לא עניין של תקשורת אלא עניין שנוגע לפעילות של זרוע של ארגון טרור שנלחם כרגע נגד מדינת ישראל. בריטניה לא היתה מאפשרת לדר שטרימר להקים ערוץ טלוויזיה ולשדר מלונדון וארה"ב לא תאפשר לערוץ של אל-קאעידה לשדר מניו-יורק. כך אנחנו נפעל למנוע מאל-ג'זירה לשדר מישראל", הבטיח שר החוץ.