פארגו. בקרוב שוב בצהוב
פארגו. בקרוב שוב בצהוברויטרס

מתחילים להרכיב את הפאזל. אלופת אירופה, מכבי אלקטרה תל אביב, עשתה במהלך הימים האחרונים צעדי ענק לעבר השלמת הסגל לעונת המשחקים הקרובה. הצהובים מתל אביב סיכמו במהלך היומיים האחרונים עם שני שחקנים מוכחים וכאלה שמכירים את הליגה הישראלית והאירופית מקרוב - ג'רמי פארגו ובריאן רנדל.

פארגו שמגיע מצסק"א מוסקבה כבר שיחק בעבר במדים הצהובים, בעונת 2010/11 תחת אימונו של דייויד בלאט. אותה עונה הסתיימה בגמר פיינל פור היורוליג, שם הפסידו הצהובים לפאנתנייקוס היוונית. פארגו הגיע באותה עונה למכבי היישר מגלבוע גליל זאת לאחר שאחד משחקני הרכש הזרים של הצהובים, מיקל טורנס, לקה בלבו.

בסיומה של העונה הנפלאה, הודיע פארגו לראשי הקבוצה התל אביבית כי הוא מעוניין לעזוב בשביל להגשים את חלומו ולשחק בליגת ה-NBA, הליגה הטובה בעולם. ההנהלה הצהובה טענה כי לשחקן אין סעיף בחוזהו המאפשר לו להשתחרר והשניים פנו לפיב"א בכדי שתפסוק מי צודק. פיב"א קבעה כי אכן לשחקן אין סעיף יציאה בחוזהו, ולכן על השחקן לשלם לצהובים 270 אלף דולר. הקבוצה הצהובה כעסה מאוד על דרך התנהלותו של השחקן ובכירים בקבוצה אמרו כי מבחינתם עבור פארגו הדרך חזרה לקבוצה לא קיימת.

כל זאת לא מנע מההנהלה לנסות ולהנחית את השחקן בסיומה של העונה שעברה שבה לא הצליח כל כך להשתלב בליגה הטובה בעולם. ושוב, הפרטים סוכמו אבל השחקן בחר ללכת אל הכסף הגדול שהציעה צסק"א מוסקבה של אטורה מסינה. העונה של פארגו בצסק"א הייתה אחת העונות הגרועות ביותר בקריירה של השחקן המהיר והאתלטי. מסינה לא האמין בפארגו והעדיף עליו שחקנים רבים אחרים שלא הוכיחו את עצמם יותר מידי. מסינה הגדיל ועשה כשלא העניק לגארד המוכשר ולו דקה אחת במשחק חצי גמר הפיינל פור מול מכבי תל אביב במילאנו לפני כשלושה חודשים, חצי גמר בו ניצחו הצהובים בזכות התעלות של הרגע האחרון.

הצהובים כבר יצאו עם הודעה על החתמתו של השחקן המוכשר, אך מסתבר שלא כך הם פני הדברים. מבירור קצר עם הנהלת הקבוצה הרוסית נודע כי השחקן עוד לא שוחרר מהקבוצה, זאת על אף ששחקנים רבים באותה עמדה של פארגו חתמו בקבוצה הרוסית. לפי דברי ההנהלה הרוסית, ג'רמי פארגו עדיין בתוכניות של מסינה, אך נראה שבשעות הקרובות הדברים ייפתרו באופן סופי.

השחקן עצמו יצא בהודעה כשאמר "אני מאוד שמח לחזור למכבי. תמיד ידעתי שהרגע הזה יגיע, ידעתי שאחזור למכבי. אני ממש מחכה לפגוש שוב את האוהדים בצהוב, הם אלה שעושים את מכבי. הסתובבתי בכמה מקומות בעולם, ואין כאלה אוהדים. כל מי שהיה אי פעם בנוקיה יודע את זה, וגם כל מי שהגיע לפיינל פור במילאנו הבין את זה. אני מבטיח לתת את הנשמה ומחכה כבר לעלות על הפרקט בנוקיה".

צפו בביצועיו של פארגו במדים הצהובים: 

שחקן נוסף איתו סיכמה מכבי, הוא שחקן וותיק בזירה הישראלית - בריאן רנדל. רנדל עבר בארבע מקבוצות ליגת העל בכדורסל: גלבוע גליל, הפועל ירושלים, הפועל תל אביב ובעונה האחרונה - מכבי חיפה.

רנדל רשם העונה ממוצע של 12.8 נק' ו-5.4 ריב' למשחק בפלייאוף ונבחר לשחקן ההגנה של העונה בליגת ווינר סל. 

מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס, אמר על ההחתמה של רנדל: "אני שמח על ההחתמה של בריאן. הוא שחקן מוכח, עם הרבה מאוד ניסיון, שיביא לקבוצה שלנו הגנה אגרסיבית וקשיחות, ויידע לחבר נהדר את כל הקצוות. רנדל מתאים מאוד לאופי של מכבי – ווינר גדול ושחקן מאוד קבוצתי".

צפו בביצועיו של רנדל במדי הקבוצות השונות: 

ההחתמות הצפויות של פארגו ורנדל בקבוצה הצהובה ממשיכים את הקו בו הולכת ההנהלה הצהובה יחד עם המאמן החדש גודס. קו שדוגל בשחקנים שמכירים מקרוב את הזירה האירופית והישראלית, כאלה שידוע מה יקבלו מהם. בניגוד גמור לשנים הקודמות בהם הצהובים ניסו לגנוב מציאות והתאכזבו בגדול - ג'ף פוט, ג'ו אינגלס ועוד רבים ולא כל כך טובים.