לוחמי צה''ל ב"צוק איתן"
לוחמי צה''ל ב"צוק איתן"פלאש 90

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, ששכל את בנו קובי ז''ל באסון המסוקים, לא נח לרגע בימים אלה של מבצע "צוק איתן". הוא מתרוצץ מהלוויה להלוויה ומשבעה לשבעה.

בשיחה עם ערוץ 7 הוא מספר כי הסיטואציה הזו מחזירה אותו להלווית בנו. "כל חייל שנופל, אנחנו מסתכלים על המשפחה שעדיין לא יודעת איך החיים שלה מעכשיו ישתנו, אלה חיים אחרים לגמרי, התמודדות יומיומית, זה מחזיר גם אותי באופן אישי בכל פעם מחדש להלוויה של בני".

לדבריו הקושי הגדול מגיע לאחר שלושים ימי האבל. "בשבוע הראשון כולם עוטפים אותך, אחר כך המשפחה נשארת לבד. בחודשים הראשונים אתה עדיין חולם שדיברת איתו, לוקח שנים עד שמעבדים את זה שהבן לא יחזור, ככל שהזמן עובר הכאב הופך לגעגוע. אנחנו ממשיכים להגיע אחר כך ולשמור על קשר עם המשפחות. כל משפחה מתמודדת אחרת עם הכאב".

בן שם אומר שכל משפחה שכולה צריכה ללכת בקומה זקופה. "היא צריכה להיות גאה שבנה נפל למען תקומת המדינה. המלחמה הזאת כל כך צודקת. במלחמת לבנון הראשונה היו חילוקי דעות, הפעם המלחמה הזאת כל כך צודקת, נקלענו אליה מחוסר ברירה והקברניטים שלנו פועלים בצורה מעוררת כבוד".

"כמה שלא רציתי בהתחלה שיכנסו, אחרי שהם נכנסו צריכים לתת להם לעשות את העבודה כי אין ברירה", הוא מבהיר. "אנחנו חיים באזור מאוד בעייתי ועם כל הכאב על כל חלל וכל משפחה שמתרסקת, זה עתידנו".