השר משה יעלון, הערב
השר משה יעלון, הערבאריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס הערב (מוצאי שבת) לדיווחים לפיהם צה"ל מסיים את המשימה בעזה.

"אנשי חמאס הם אלו שהפרו את הפסקת האש שהובלה בידי ארצות הברית והאו"ם. הם אלו שהרגו את רב סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני זכרם לברכה, וחטפו את סגן משנה הדר גולדין. אני מבקש מכאן לחזק את ידיה של משפחת גולדין. אני מבקש גם לחזק את ידיה של משפחתו של לוחם גולני סמל ראשון אורון שאול זכרו לברכה, שמקום קבורתו של בנה לא נודע בעת הזו", אמר יעלון.

"אנחנו נמצאים לקראת השלמת משימת ההשמדה והנטרול של מנהרות הטרור ההתקפיות ברצועת עזה, ועד עתה מתבצעת עבודה מרשימה מאוד בידי מפקדי ולוחמי צה"ל. יש בפעולה הזו מורכבות לא פשוטה המגובה במידע מודיעיני מצוין, וראוי לציין את הנחישות והדבקות במשימה של המפקדים והלוחמים. שילמנו מחיר כבד במהלך הטיפול במנהרות - טובי בנינו נפלו ונפגעו בקרבות למען מימוש המשימה החשובה הזו, הסרת האיום ביישובי עוטף עזה סמוכי הגדר. במקביל לטיפול במנהרות, ממשיך צה"ל בפגיעה משמעותית בתשתיות טרור של חמאס וארגוני הטרור האחרים, בעיקר באמצעות תקיפות רבות עוצמה מהאוויר", הבהיר יעלון.

"שלא תהיינה טעויות: חמאס משלם מחיר כבד מאוד. בפעילות נחושה וחסרת פשרות אנו ממשיכים בהריסת תשתיות הייצור והטרור שלו, בהריגת מאות מחבלים, בפגיעה באמצעי לחימה, טילים ורקטות. רק הלילה השמיד צה"ל מתקן של האוניברסיטה האסלאמית בעזה, שם עסקו במסווה אקדמי בפיתוח חומרים כימיים של רקטות אשר משוגרות לעבר מדינת ישראל. אנו נחושים להמשיך ולהכות בחמאס. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל.

במבצע הזה, גם אם הוא נמשך ימים ארוכים, חמאס בבעיה קשה מאוד במאזן שהוא עושה לעצמו. המאזן לרעת חמאס באופן ברור, והוא ימשיך ויחמיר ככל שיחלפו הימים. וזאת בזכות התמיכה שאנחנו מקבלים מכם אזרחי ישראל. ראוי שראשי חמאס ידעו כי נמשיך לתקוף בעצמה את תשתיות הטרור בעזה בכל דרך שנמצא לנכון", אמר שר הביטחון.

"ביקרתי היום באוגדת עזה. גם הפעם, כמו בפעמים הקודמות, אני נפעם ממפקדי וחיילי צה"ל בפיקודו של הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ ומפקד הפיקוד אלוף סמי תורג'מן, שנושאים על כתפיהם את משימת ההגנה על אזרחי ישראל. המפקדים והלוחמים, תומכי הלחימה, אנשי שירות הביטחון הכללי, חיילים וחיילות, גברים ונשים, סדיר ומילואים, מגלים מחויבות, נחישות ומקצועיות. הם פשוט עושים עבודה מצוינת.

מודעים לסכנה אך גם לגודל המשימה, פועלים חיילי צה"ל מתוך אמונה בצדקת המערכה. הם, וגם אנחנו, לא ננוח ולא נשקוט עד שישובו השקט והביטחון לאזרחי ישראל. אין לנו אשליות בנוגע לחמאס. מדובר בארגון טרור רצחני שמשקר במצח נחושה פעם אחר פעם, ומשתמש באזרחיו כבמגן אנושי. צר לנו על כל אזרח שנפגע. אך יידעו תושבי עזה שברצועה הקים חמאס מדינת טרור שיורה לעבר ישראל מבתי חולים, בתי ספר, מרפאות ומסגדים. במקומות בהם נמצא חמאס – יש טרור. ואנו נכה בטרור הזה במלוא העצמה. בלי פשרות.

המערכה הזו מנוהלת באחריות ובשיקול דעת, בהובלת ראש הממשלה, ומתוך ראיית התמונה הכוללת, כולל זו בזירה הבינלאומית. חשוב שתדעו, אזרחי ישראל, כי אנו עושים לילות כימים כדי להשיב את השקט והביטחון, וכך גם יהיה. בעת הזו חובה לנהוג בתבונה ומתוך הבנת גודל האחריות שעל כתפינו", דברי יעלון.