רון טל בתחנת אשדוד
רון טל בתחנת אשדודדוברות מד''א

בשעות הצהריים (ראשון), בעוד קריאות רבות מגיעות ומטופלות במוקד מד"א באשדוד הגיע לביקור בתחנה יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף במיל' יפתח רון-טל, שבא לעמוד מקרוב על פועלם של כוחות מד"א במבצע 'צוק איתן'.

במהלך ביקורו, פגש רון-טל את עובדי ומתנדבי התחנה, סייר במוקד המרחבי של מרחב לכיש הממוקם בתחנה, שמע סקירה נרחבת על היערכות ופעילות הכוחות לאורך כל ימי המבצע ואף ביקר במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א, שהוצבה במקום.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סקר בפני יו"ר דירקטוריון חברת החשמל את פעילות כוחות מד"א לכל אורך ימי המבצע והעניק הסבר על המערכות הטכנולוגיות המתקדמות של מד"א, המאפשרות שליטה וניהול של כלל כוחות מד"א הפועלים בשטח. 

מנהל אגף המבצעים במד"א, גיל מושקוביץ, סקר בפני רון-טל את פעילות כוחות מד"א בגזרות שונות בארץ ודיווח על כמות הנפגעים שטופלה בידי הכוחות מתחילת המבצע, בדגש על האירועים באזור אשדוד. עוד סקר מושקוביץ את סדר עבודת הכוחות בחירום, והסביר כי כוחות מד"א מבצעים סריקות נרחבות בכל אזורי הנפילה, על מנת לוודא כי כל הפצועים והנפגעים טופלו במהירות האפשרית.

האלוף במיל' רון-טל שביקש לבחון את פעילות המערכת, ביקש לאתר את נסיעת האמבולנס בה פונה הוא עצמו לפני כשלושה שבועות, לאחר שפרק את הכתף. האלוף במיל' אף סיפר כי במהלך הנסיעה טיפל בו חובש מתנדב במד"א, שמשרת בצה"ל בימים אלה. "הוא טיפל בי במסירות לאורך כל הדרך. למרות שסבלתי מכאבים, אני זוכר שסיפר לי כי הוא משרת בצה"ל ורוצה מאוד לחזור לשירות קרבי", סיפר.

בהמשך הסיור, הופתע האלוף במיל' רון-טל כשעל קו הטלפון נשמע קולו של החובש מוריאל מיוני, שטיפל בו במהלך הנסיעה. "האלוף, מה שלומך? איך הכתף?" שאל מוריאל את האלוף רון-טל. משהשיב רון-טל כי הוא מרגיש טוב וביקש להודות למוריאל, נענה: "אין על מה להגיד תודה. זו המשימה והעבודה שלנו".

בהמשך הסיור במוקד, התעניין האלוף במיל' יפתח רון-טל בשיתוף הפעולה בין מד"א וצה"ל. "המוקד יודע לעבוד בזמן אמת מול כל גורמי הביטחון, ובראשם צה"ל. בין היתר, פועלים כוחות מד"א בנקודות איסוף מיוחדות שנקבעו עם הצבא, ובהן מעבירים את החיילים שנפגעו בלחימה לרכבי ההצלה של מד"א הממשיכים בפינויים לבתי החולים. בנוסף, אנחנו גם מעבירים את הפצועים מהמנחתים לבתי החולים ולצערנו אנחנו גם חלק מפמליות המודיעים שמגיעות לבשר את הנורא מכל", סיפר מנכ"ל מד"א.

בהמשך, ביקר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל גם ברכב החפ"ק הייחודי של מד"א, שם הודגמו בפניו יכולותיו הטכנולוגיות המתקדמות של רכב החפ"ק. האלוף במיל' יפתח רון-טל התרשם מאוד מהעשייה הטכנולוגית של מד"א ומהמערכות המתקדמות המשרתות את הארגון ומבטיחות טיפול מיטבי בכל אירוע, בשגרה ובחירום, ואף ביקש לשלוח צוות לוגיסטי של חברת החשמל לסיור והתרשמות מרכב החפ"ק הייחודי.

"תמיד שמעתי על מד"א טובות, בני משפחתי התנדבו במד"א ואף השתמשתי בשירותיכם. אני מתרשם עמוקות מדרכי הפעולה הייחודיות והחכמות ומהטכנולוגיות המתקדמות ואני יודע שיש לנו על מי לסמוך. הנכס החשוב ביותר שיש למד"א הוא כוח האדם ברמה הגבוהה ביותר, הן מהבחינה המקצועית והן ברמת המחויבות האישית לכל אזרח ואזרח, למען הצלת חיים. ברור לי שעלינו לפתח ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין מד"א ובין חברת החשמל, הכוללת כ-13 אלף עובדים, שיכולים להירתם ולהצטרף למערך המתנדבים של מד"א. אפעל להרחבת הפעילות המשותפת שלנו, למען הצלת חיים", אמר האלוף במיל' יפתח רון-טל בתום הביקור.

מנכ"ל מד"א אמר כי "כיום פועלים בשורות מד"א לא מעט מתנדבים שעובדים בחברת החשמל ונשמח לשתף פעולה על מנת לצרף לשורותינו מתנדבים נוספים, שיכולים לסייע בהצלת חיים ולקדש את הערכים שעליהם מושתת ארגון מד"א, וכמובן למצוא אפיקים נוספים לשיתוף פעולה בין מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ובין חברת החשמל של מדינת ישראל".