ח''כ עליזה לביא
ח''כ עליזה לביאצילום: פלאש 90

יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), קוראת למשרד הביטחון ולצה"ל להכיר במעמדן המיוחד של חברותיהן וארוסותיהן של הלוחמים שנפלו.

"נחשפנו לסיפורים של גלי, עדנה וליהי ואחרות, הקשבנו למילים שלהן, הן היו מאוד קרובות לחללים והן לא נכללות במשרד הביטחון כחלק מהמשפחה הגרעינית".

"זה מתחיל מאותה שנייה שדופקים על הדלת ולהן אף אחד לא מודיע. חלקן חיילות והן שמעו על זה בבסיס. קיבלנו הרבה פניות על צעירות ששמעו על מות חברם בדרך לא ראויה ואני מבקשה שיהיה נוהל חברה, שייקחו עליהן אחריות".

ח"כ לביא קוראת להעניק לאותן בנות, סל סיוע מיוחד, "הבנות האלה זקוקות לסל טיפול נפשי ראוי, בין 20 ל-40 טיפולים כמו שיש למשפחות עצמן. כיום יש עמותה של נשים שחוו בעצמן במלחמות קודמות אובדן דומה, יש להן קבוצות תמיכה אבל זה לא מספיק. בחלק מהמקרים כבר היתה הזמנה מוכנה לחתונה, מישהו צריך לדאוג להן".

לדבריה לא ייתכן שהצבא יתעלם מהן, "רבים מאיתנו מסתובבים בשבעה, ושואלים את נציגי צה"ל והמלווים מדוע אין מלווה לחברה, הם עונים לנו שאין לזה נוהל. בעיני זה חייב להיות בטיפול של הצבא ומשרד הביטחון. שמישהו ילווה אותן גם להלוויה, ולא שאחר כך הן יגלו שניקו להן את ימי השבעה מהחופשה השנתית, שיהיו רגישים יותר. פניתי בעניין הזה לשר הביטחון ואעלה את זה היום בועדת החוץ והבטחון של הכנסת. מאז שהתחלנו בטיפול בזה, הגיעו אלינו המון עדויות של נשים מאז מלחמת יום כיפור שאומרות לנו שהפצע הזה נפתח בכל פעם מחדש".