האלוף תורג'מן (מימין) והרמטכ''ל גנץ
האלוף תורג'מן (מימין) והרמטכ''ל גנץפלאש 90

ארבעת עורכי דין המרוקאים הודיעו שלשום (יום שני), שהגישו לתובע הכללי ברבאט, תלונה על "פשעי מלחמה נגד הגנרל סמי תורג'מן, מפקד הצבא בדרום ישראל, שנולד במרקש".

הם אף טענו שהם רואים בו את האחראי ל"טבח של מאות פלסטינים לא חמושים בעזה".

בדיווח בעיתון ירושלים של ידיעות אחרונות נאמר כי במסיבת עיתונאים שנערכה ברבאט אמרו כי "לתורג'מן יש אזרחות מרוקאית, ולכן מבחינה משפטית בתי משפט מרוקאים יכולים לדון בכך". הארבעה גם אישרו כי בכוונתם להמשיך ולפעול נגד "כל המנהיגים הצבאיים ואזרחיים של ישראל לפני בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC). אנו קוראים לארגונים לא ממשלתיים ונציגים של החברה האזרחית, מדינות, שוחרי שלום וצדק להגיש תלונות דומות לצדק במדינה שלהם".

אחד מהם הוסיף וקרא לאימוץ חוק בנושא. "אנחנו חייבים להסיר את החסינות הזו שממנה נהנים אזרחים יהודים יוצאי מרוקו בישראל", אמר. במסיבת העיתונאים הם גם תקפו בחריפות את נשיא צרפת, פרנסואה הולנד ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, בטענה שהם "מוצגים בציבור כבעלי ברית של ישראל. הם רוצים להפסיק את ירי טילים על ישראל ולשכוח את הריגתם של ילדים".

בני משפחתו של תורג'מן הגיבו השבוע בגיחוך לידיעה. לדבריהם איש במשפחה לא מוטרד מהתלונה בבית הדין בהאג כך "שאין סיבה לחשוש מתלונה להעמדה לדין במרוקו. לנו לא ידוע על התלונה הזו, אבל בכדי להרגיע אותם נאמר שלסמי אין כוונה לצאת מהארץ בעשר השנים הקרובות ובוודאי לא להגיע למרוקו".