יעקב פרי
יעקב פריצילום: פלאש 90

שר המדע הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, קרא היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, לציבור בישראל לצאת נגד גילויי הגזענות והחרמות של המגזר הערבי בעקבות מבצע "צוק-איתן".

השר פרי קרא לאזרחי ישראל לגלות סובלנות וסולידריות יחד עם המגזר הערבי ואמר "אני רוצה לגנות גינוי תקיף וחד משמעי את גילויי הגזענות שאנחנו עדים להם מאז תחילתו של מבצע צוק איתן. ערביי ישראל הם חלק מאיתנו. אני לא מתכחש שישנה בעיה של זהות, ואת הבעיה הזאת מדינת ישראל- תושביה היהודים ואזרחיה הערביים צריכים לפתור. אנו צריכים להפגין סולידריות וחוסן ציבורי, הציבור הישראלי כבר הוכיח שהוא מסוגל לזה".

השר פרי המשיך ואמר "האויב שלנו הוא ארגון טרור רצחני וחסר רחמים שנקרא חמאס. אזרחי ישראל הערבים הם חלק בלתי נפרד מאזרחי מדינת ישראל, חולקים איתנו את הכאב ואת הצער על מות בנינו. אני יוצא באופן נחרץ וברור כנגד מנהיגים ואנשי ציבור הקוראים להחרים עסקים, יישובים ומוצרים ערבים או דרוזים. הגזענות היא איום אסטרטגי על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל".

יצוין כי השר פרי הוסמך ע"י הממשלה לעמוד בראש ועדת השרים לענייני המגזר הלא יהודי, ועתיד לכנס את הועדה לראשונה בשבועות הקרובים. הועדה עתידה לבצע שינויים משמעותיים במנגנוני ההקצאה התקציביים במשרדי הממשלה השונים, ולהרחיב את תכניות הפיתוח הכלכלי במגזר המיעוטים, בתחומים רבים וביניהם: דיור, תחבורה, פנים, תשתיות, חינוך והשתלבות חברתית: "הצעד הראשון בדרך לחברה שוויונית וצודקת יותר הוא מיגור הגזענות וההסתה מקרבנו", אמר השר פרי.