לימוד נהיגה
לימוד נהיגהפלאש 90

רוצים ללמוד נהיגה ולא יודעים מאיפה להתחיל? איך לבחור מורה לנהיגה, והאם לעשות מבחן תיאוריה לפני השיעור הראשון או לאחריו?

מדור הנוער החליט לתת לכם כמה טיפים לקראת לימוד הנהיגה, בכדי להקל עליכם. יש לכם טיפים נוספים? מוזמנים לכתוב לנו!

1. לפני שאתם מתחילים לחפש מורה חשוב שתחליטו האם תרצו ללמוד נהיגה על רכב ידני או אוטומט, לכל סוג רכב יש את היתרונות והחסרונות שלו. רכב אוטומט קל יותר לתפעול, מצד שני, ברגע שאתם יודעים לנהוג על רכב ידני אתם יכולים להסתדר עם כל רכב שיקרה בדרככם, בנוסף, רכב ידני הרבה פעמים יותר חסכוני. התייעצו עם ההורים על סוגי הרכבים, ומה עדיף ומתאים לכם ללמוד.

2. מתי לעשות את מבחן התיאוריה? יש שאומרים שכדאי לעשות שיעור אחד או שניים לפני שניגשים למבחן התיאוריה, ככה מכירים יותר טוב את הרכב והכביש, והתשובות לשאלות יכולות להיענות ביתר בקלות. מצד שני, יש מצב בו לא עוברים את מבחן התיאוריה על הפעם הראשונה ואז עלולים להיגרר בשיעורים בלי מבחן תיאוריה בכיס, ובלי יכולת לגשת לטסט. המלצה האישית שלי, לסיים קודם עם התיאוריה ואז להתחיל בלב שקט את שיעורי הנהיגה, אולם אין לפסול כאלה שהשיעורים באמת יכולים לעזור להם למבחן, ולכן שיעשו שיעור- שניים ויגשו למבחן. אם לא עברתם את מבחן התיאוריה על הפעם הראשונה? אל חשש! תמיד יש אפשרות לחזור על המבחן בשנית.

3. חיפוש מורה- שאלו את החברים הקרובים או ההורים האם הם מכירים מורים לנהיגה, בררו מה המחירים בשוק וכמה המורים מבקשים. כאשר ניגשים לבחור מורה, כדאי לברר האם הוא אדם נעים, המלמד בצורה ברורה, האם הוא מורח שיעורים או מגיש לטסט ברגע שבאמת התלמיד מוכן. חשוב לקחת את הדעות השונות בעירבון מוגבל, זכרו שכל בן אדם חווה את הדברים בצורה שונה ונותן את הפרשנות האישית שלו, ומה שמתאים לאחד, למה דווקא מתאים לשני. במידה ואתם בוחרים מורה ואינכם מורצים ממנו, תמיד אפשר להחליף את המורה ואין להרגיש רע עם צעד זה, חשוב שתלמדו בסביבה נוחה, שטובה לכם.

4. שיעור בודד או כפול? במהלך שיעורי הנהיגה תינתן לכם האפשרות לחבר שיעור לכדי שיעור כפול, מה שמזרז את תהליך הלמידה ומאוד מקל על מי שאין לו הרבה זמן, ועד שהוא מוצא זמן הוא מקדיש את כולו ללמידה. החיסרון הוא, שהרבה פעמים בשיעור כפול אתה מתעייף ואז הלמידה אינה פרקטית. ההמלצה שלי, לנסות לעשות שיעור כפול ולראות האם זה מתאים לך או לא, כל אחד מגיב אחרת ואין כאן דרך אחת נכונה.   

5. ולסיום, הטיפ החשוב ביותר. נסו ליהנות מתקופת הלמידה, לראות את שיעורי הנהיגה כפסק זמן נעים במהלך היום. להירגע ולזכור שבסוף, אם נלמד, נתמיד ונתפלל, נקבל את רישיון הנהיגה הנכסף.