איוב קרא
איוב קראיוני קמפינסקי

סגן השר לשעבר איוב קרא, אשר מזה זמן מעודד ותומך בגיוס בני מיעוטים לצה"ל, איננו מרוצה מנחרצות הפעולה נגד מעשיה של ח"כ חנין זועבי.

"המלצת המשטרה להעמיד לדין היום את המחבלת חנין זועבי, כמוה כמתן כדור אקמול לחולה סרטן, במיוחד לאור העובדה שמדובר בעבירות פליליות נגד ערבים שהחליטו להיות שווים בין שווים בחובות ובזכויות בישראל", אומר קרא.

קרא מוסיף, כי "אין מנוס מלשנות את החקיקה בעניין חופש הביטוי והתנועה בכנסת, כדי להגן על הדמוקרטיה שנרמסת ברגל גסה, בידי 'שלושת המוסקטרים' שחזרו מקטאר. אם הייתי ראש ממשלה לא הייתי מאפשר להם לחזור לישראל".

נזכיר כי יחידת להב 433 של המשטרה סיימה בימים האחרונים את חקירת ח״כ חנין זועבי (בל"ד), שעניינה חשד לביצוע עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור.

עם סיום החקירה, ובהתאם לממצאיה, אימץ ראש אגף החקירות במשטרה את העמדה שגובשה בלהב 433 על ידי ר' יאח"ה וצוות החקירה לפיה התגבשה תשתית ראייתית כנגד ח״כ זועבי.

החקירה החלה במהלך חודש יולי השנה, בעקבות התבטאויות שהשמיעה ח"כ זועבי בבית משפט השלום בנצרת, כנגד שוטרים אשר שימשו כטועני מעצרים בדיוני הארכת מעצר של חשודים בגין הפרות סדר שאירעו בתחילת אותו חודש.