ברכה הדדית
ברכה הדדיתפלאש 90

אירוע הצדעה מיוחד של קהילת יוצאי צרפת בישראל ללוחמי צה"ל בכלל ולחיילים הבודדים בני הקהילה בפרט התקיים בתחילת השבוע.

ערב ההצדעה הוא פרי יוזמת ח"כ יוני שטבון יו"ר השדולה למען יוצאי צרפת בישראל ובשיתוף הסוכנות היהודית, ארגוני עלייה וקליטה של יהדות צרפת (עמ"י וקנאף) ומפעלות הציונות הדתית.

אירוע ההצדעה התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר השיכון אורי אריאל, ח"כ יוני שטבון, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, רבה של צפת הרב שמואל אליהו והרב יהודה בן ישי.

במהלך הערב, בו השתתפו למעלה מאלף עולים ותיקים וחדשים מצרפת, הוענקו מגני הוקרה לעמותות ויחידים מהקהילה שר פעלו במהלך "צוק איתן" למען תושבים הדרום ולוחמי צה"ל. כמו כן, הוענקו מגני הוקרה גם לחיילים בודדים שעלו ארצה מצרפת וללוחמים בני הקהילה שנפצעו בקרבות "צוק איתן", כאשר הקשר בן החיילים הבודדים למשפחות קולטות הוגדר כאחת ממטרות האירוע.

לקראת סיום הערב, הגיע לברך רבה של צפת הרב שמואל אליהו. במהלך הברכה ביקש הרב כי כל אחד בקהל יניח את ידו על ראש חברו ויברך אותו. הזמר יונתן רזאל אשר עמד על הבמה באותם רגעים לא היסס וביקש "לברך" את הרב במעמד זה ויחד הם אמרו מול כל הקהל את ברכת "מי שברך".

עוד אמר הרב: "אנחנו היום במלחמה ובתקופה הזאת הרבה ניסים נעשו לעם ישראל. אלפי טילים נורו עלינו וממש בניסי ניסים הנזק כואב אבל הוא בלי יחס. אנחנו ממש מרגישים שה' מחבק אותנו. אנחנו מרגישים שהקדוש ברוך הוא פורש עלינו סוכת שלום. אנחנו רוצים להגיד לו במעמד הזה תודה".

"נחשוב עכשיו על כל החיילים שלנו, על תושבי עוטף עזה, על תושבי שדרות, על תושבי הדרום ונבקש בה' שישמור על עם ישראל, שישמור על הבנים שלו שישמור על החיילים שלו שישמור עלנו, ושהאחים שלנו שנמצאים בצרפת ובכל העולם יחזרו הביתה. שתהיה הצלחה לעם ישראל גם כלכלית, גם רוחנית, שנהיה אוהבים זה לזה, שנהיה עם אחד ושלא יהיו מחיצות ביננו", הוסיף הרב אליהו.

ח"כ יוני שטבון, יו"ר השדולה למען יוצאי צרפת בישראל: "ערב ההצדעה הוא המשך ישיר וטבעי של פעילות עולי צרפת בימי צוק איתן, אם למען הלוחמים ואם למען תושבי הדרום. העלייה הצרפתית מאופיינת בציונות חסרת פשרות, וכולנו היינו עדים כיצד במהלך צוק איתן עלו ארצה מאות משפחות והגיעו דווקא לאשדוד ואשקלון שהופגזו ללא הרף". שטבון, בן להורים שעלו מצרפת, חבר ועדת החוץ והביטחון ומעוטר צל"ש ממלחמת לבנון השנייה הוסיף כי "אחד מסמלי מבצע צוק איתן היה גבורת החיילים הבודדים, וליהדות צרפת הייתה תרומה משמעותית לכך. אם זו גבורתו של ג'ורדן בן סימון הי"ד ואם זו תושייתם של גבריאל בן חיים ואחרים". עוד הדגיש כי "אל לנו לשכוח, שלמן הקמת המדינה הייתה העלייה מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר לחברה הישראלית. אנחנו מוכרחים להמשיך לעודד ולטפח את העלייה והקליטה, זו משימה לאומית ראשונה במעלה".