תושבי הדרום בהפגנה. יכולים לחייך
תושבי הדרום בהפגנה. יכולים לחייךצילום: פלאש 90

סוף כל סוף לאחר 50 ימי לחימה, מתחילים ביישובי דרום הארץ ועוטף עזה, מעט לחייך.

לא בעקבות השקט של סיום ירי הרקטות לאחר הפסקת האש, אלא בגלל שלאחר 50 ימי לחימה קשים עד מאוד, 50 ימים שבהם נשמעו סביבם נפילות ואיומי חדירות מהיבשה ומהים, סוף כל סוף באמת מישהו מרים את הכפפה ועושה למענם מעשה.

כבר 14 שנים שיישובי עוטף עזה ודרום הארץ נמצאים במעין שגרה של ירי רקטות לכיוונם. פעם זה מערכה ופעם זה "טפטוף". בין כך ובין כך, בין מעט הדברים שעוד יכולים לגרום לאותם אלפי התושבים לחייך ולהתנתק מהאיומים ומהשגרה השלילית, הוא כמובן הספורט.

במהלך מבצע "צוק איתן", ביקשה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, כי במסגרת תוכנית "ווינר לקהילה" יוענקו הטבות בלעדיות ליישובי עוטף עזה ודרום הארץ אשר נמצאים בטווח ה-40 קילומטרים מהגבול עם עזה. 

על פי בקשתה של השרה, אושר על ידי קרן המתקנים של הטוטו, כי ביישובים המרוחקים עד 40 קילומטרים יוקמו מגרשי כדורגל וכדורסל, קטרגל, מסלולי אופניים והליכה, מתקני כושר ומגרשי טניס. כל אלו יוקמו במימון מלא של הטוטו וללא אף השתתפות כספית של אותם היישובים.

עם אישור המענק, אמר צחי פיישבין, יו"ר הטוטו "מטרת המענקים המיוחדים ליישובי הדרום ועוטף עזה הם בכדי לחזק את התושבים ולסייע להם לחזור לשגרה מהר ככל שניתן".

גם שרת התרבות והספורט ומי שהגתה את רעיון ההקמה, לימור לבנת, אמרה "על רקע המערכה בדרום והימים הלא קלים שעוברים ועברו על התושבים חשבנו שיהיה נכון לפעול לחיזוקם. זהו המעט שנוכל להעניק לתושבים שמפגינים חוסן יוצא דופן ומחזקים את אזרחי ישראל וצה"ל".