חיילי הגדוד בפעילות הליילית
חיילי הגדוד בפעילות הלייליתדובר צה"ל

סליק של אמל"ח נחשף על ידי לוחמי גדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי) בכפר דרומית לג'נין

חשיפת האמל"ח בוצעה בהמשך ישיר לפעילות אינטנסיבית של חיילי הגדוד בימים האחרונים. הלוחמים נכנסו בשלושת הלילות האחרונים ברציפות לכפרים בגזרת החטיבה המרחבית מנשה. בפעילות זו בוצעה גם סדרת מעצרים של מחבלים מבוקשים בידי כוחות הביטחון.

יצוין כי הגדוד מבצע כבר למעלה מחמש שנים תעסוקה מבצעית איכותית ורצינית בחטיבה מרחבית מנשה וחולש על העיר ג׳נין. בלילה שבין שלישי לרביעי, כמו בשאר הלילות האחרונים, נכנס הגדוד לכפר דרומית לג׳נין לפעילות לילית. בביתו של אחד המבוקשים, לאחר חיפוש ממושך ועיקש, נמצאו במקום מסתור בבית אמל"ח ובו נשק ארוך, מחסניות ואקדח שנועדו לשמש לפיגוע כנגד כוחות צה״ל.

מג״ד נצח יהודה, סא״ל אורי לוי, מספר על המעצר: ״מאז חטיפת הנערים, מבצעי 'שובו אחים' ו'צוק איתן', חלה עלייה בפעילות ההתקפית כחלק ממאמץ ההגנה במרחב החטיבה, הגדוד פועל לילה לילה בעומק בפעילות מגוונת חשאית וגלויה. לפני כשבועיים וחצי התחלנו לפעול כנגד מספר מבוקשים המבקשים לפגוע ביישובים ובכוחות צה״ל. עצרנו כמה מהם בלילות האחרונים ושלשום עצרנו את המבוקשים האחרונים תוך מציאת כלי הנשק והאמל״ח בביתו של המבוקש שהיו אמורים לשמש אותו ואת שאר חבריו כנגד כוחות צה״ל, אותם הוא הסתיר כמובן״.

בנוסף, אמש תרגלו חיילי הגדוד מבצע גדודי ובו נערכו למצב התקפה תוך זמן קצר. כלל הגדוד הגיע לשטחי כינוס ביישוב בגזרה והחיילים ביצעו תרגולות ולאחר מכן יצאו לפעילות מבצעית. מפקדי הגדוד מסכמים את המבצע ומציינים כי הוא "עבר בהצלחה והחיילים הפגינו נחישות ומבצעיות".