ישראל אייכלר
ישראל אייכלרחזקי עזרא

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שיגר אתמול (חמישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו שבו הוא קובל על מה שהוא מכנה "מזימת משרדי החינוך והאוצר לקצץ דווקא בתקציב הצהרונים של ילדי העניים", ומבקשו למנוע את הקיצוץ העמוק בתקציב הצהרונים לחרדים.

"בשעה שהאוצר מתעקש לשרוף שלשה מליארד שקלים, עבור 'חוק לפיד אפס' שאין בו תועלת למשק, מצא שותפו שי פירון שר החינוך את כבשת הרש, למימון המלחמה בעזה", כתב אייכלר.

אייכלר מתריע בפני ראש הממשלה ונשיא המדינה, נגד השרים שלדבריו לא התייאשו ממלחמתם בחרדים. "שליטי עזה כבר נאלצו להסכים להפסקת אש, נגד ילדי ישראל בדרום הארץ. אבל לפיד ופירון ממשיכים במלחמה נגד הילד היהודי הלומד תורה והוריו החרדים, בלי רחמים. אמנם הממשלה עסוקה במאבק המדיני והכלכלי לשיקום עזה ולאספקת החשמל והמזון לילדי עזה. אך גם לילדי ישראל מגיע מנת  המזון העניה בצהרונים. אל תאמרו שלא ידעתם. עוד בטרם נסתיימה המלחמה בעזה, כבר נפתחה מלחמת הרעבה נגד כלל ילדי ישראל העניים ביותר". 

"אם משרד החינוך יתעקש לגזול את כבשת הרש בהוצאת המנה החמה היומית מילדי העניים, הזקוקים לכך ביותר, יש להחזיר את תקציבי כל הצהרונים למשרד הכלכלה, כבעבר. הצהרונים כמו מעונות היום מאפשרות לאמהות לצאת לעבודה. הפסקת מנות הצהרונים, ימנע מרוב האמהות את היכולת לסייע לפרנסת הבית. התשלום עבור הילדים, יאכל את כל המשכורת הדלה שהאמא מביאה. מדובר במשפחות דלות, שגם כשהאמא תישאר בבית, לא יהיה לה ממה להכין ארוחה לילד", כתב.

מנגד צוטט היום אשר גולד, היועץ החרדי של שר החינוך שי פירון, כאומר כי הקיצוץ בצהרונים הינו נחלת כלל הציבור.

"הקיצוץ המצער בתקציבי הצהרונים כתוצאה מהלחימה נוגע לכלל תושבי ישראל הזכאים לכך ולא רק לציבור החרדי. כל זה לא הפריע לאייכלר לשקר לציבור, כפי שהוא עושה פעמים רבות, ולהפיץ שמשרד החינוך לוחם במגזר החרדי", אמר.