שלג לילדי אלעד
שלג לילדי אלעדלשכת ראש העיר אלעד

המאבק כנגד כוונת הממשלה לבטל את הצהרונים במסגרת קיצוצי התקציב עולה שלב.

יושבי ראש הפורומים המאגדים את הרשויות החרדיות והערביות, פנו לנשיא המדינה וביקשו ממנו להתערב בדחיפות ולמנוע את ביטול הצהרונים של משרד החינוך.

על המכתב לנשיא המדינה, חתומים יו"ר פורום הרשויות החרדיות בשלטון המקומי – ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, ולצידו יו"ר פורום הרשויות הערביות מאזן גנאים – ראש עיריית סחנין, הקוראים יחדיו לנשיא המדינה, לפעול למניעת פגישה קשה באפשרויות התעסוקה לאוכלוסיות חלשות, וזאת "בשמן של עשרות רשויות מקומיות, חרדיות וערביות".

"ביטול הצהרונים הינו פגיעה קשה במשפחות רבות, בעיקר במגזר החרדי והערבי, בהן רק בזכות קיום הצהרונים, התאפשרה יציאת ההורים, ובעיקר האמהות לעבודה. ביטול הצהרונים, הינו דבר בעל השלכה מיידית חמורה על אפשרויות התעסוקה, בפרט במגזרים הללו", נכתב בפניה.

"מדובר במעשה הנוגד באורח בוטה את הצהרותיה של הממשלה הנוכחית בדבר מחויבותה לעידוד התעסוקה במגזרים הללו, בעוד שבפועל מקשה הממשלה על אפשרויות התעסוקה, ומבטלת הסדרים קיימים שבזכותם יצאו עשרות אלפי הורים לעבודה".

לנוכח זאת מבקשים הרב רובינשטיין וגנאים מנשיא המדינה, להתערב בדחיפות, "בשמם של עשרות אלפי הורים, הנמצאים בחרדה אמיתית נוכח האפשרות כי ילדיהם יישארו ללא פתרון והשגחה בזמן עבודתם, ומבקשים מהנשיא בכל לשון של בקשה, לפעול ולהסיר את הגזרה הזו מעל סדר היום".