לראשונה ברית מילה בעוז וגאו"ן
לראשונה ברית מילה בעוז וגאו"ןנשים בירוק

כחודשיים לאחר שהוקמה גבעת 'עוז וגאו"ן' לזכר שלושת הנערים גיל-עד שאער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד התקיים במקום אירוע מרגש – טקס ברית מילה ראשון על הגבעה הממוקמת מול צומת גוש עציון.

דוד ואילנה ברנר, תושבי הישוב אלעזר שבגוש עציון, זימנו לגבעת 'עוז וגאו"ן' את אורחיהם, את בני המשפחה ואת המוהל וקיימו את ברית המילה במקום. שמו בישראל של התינוק שזכה להפוך לחלק מההיסטוריה המתחדשת של גוש עציון הוא 'עוז מיכאל'.

סבתו של התינוק, נעמי ברנר, מעקורי ימית, סיכמה את האירוע במילים נרגשות: "הרגשנו כאן אווירה מיוחדת, במקום שנקרא על שם הבנים היקרים שנפלו. ברית מסמלת המשכיות. אנחנו מסתכלים כאן אחד על השני מתוך שמחה ורצון להיות בארץ ישראל".

סבו של התינוק, איגור טופלד, הוסיף ואמר: "זה לא רק מרגש שהתאספנו במקום הזה. זהו הנכד הראשון שלנו ואני מאוד שמח שאלונה ודוד בחרו במקום הזה. יש בכך סמל שעם ישראל חי ועם כל מה שיקרה אנחנו ננצח".

המוהל, הרב חיים משה ויסברג, הביע גם הוא את התרגשותו לערוך ברית ראשונה במקום התיישבות יהודית חדשה.

נזכיר כי העלייה לגבעת 'עוז וגאו"ן' (גיל-עד אייל ונפתלי) בוצעה על ידי פעילי 'נשים בירוק' והמדרשה הציונית כבר בלילה שלאחר היוודע דבר הרצח. בימים ובשבועות שחלפו מאז הגיעו לגבעה הסמוכה למקום החטיפה בני נוער ואורחים רבים מכל רחבי הארץ, שיפצו ושיקמו את המקום וקיבעו בו את התשתית לקראת הפיכתו למוקד תיירותי אזורי.

"השמורה הוקמה כדי להמשיך חיים בארץ ישראל, לתת נשמת חיים ונוכחות יהודית מתמדת על עוד נקודה בגוש עציון. לכן היה טבעי למשפחה לערוך את ברית המילה של בנם הראשון כאן, בשמורת עוז וגאו"ן ולקרוא לתינוק עוז מיכאל", אומרות ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, ומוסיפות כי "הביטוי 'בדמייך חיי' קיבל כאן היום משמעות כפולה ומכופלת".

השתיים, כמו גם הפעילים והתומכים מקרב ישובי הסביבה ואנשי המועצה האזורית קוראים לציבור הרחב "לערוך אירועים במקום, ליהנות מיער קסום, ממתקנים מתאימים ולחזק את הנוכחות היהודית".