ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד השיב היום (חמישי) במליאת הכנסת להצעה לסדר שהגישה האופוזיציה בנושא חוק מע"מ אפס.

"הגיע הזמן שנגלה אחריות כלפי הדור הצעיר שלנו ונאפשר לזוגות צעירים במדינת ישראל לרכוש דירה. השיח בבסיס החוק בשבועות האחרונים הפך לקרקס ובמקום להתעסק בדברים המהותיים עוסקים בגימיקים. אנחנו שוכחים שלראשונה המדינה מוכנה לוותר על הכנסות ולהשקיע באזרחים", אמר לפיד.

לדבריו, "יש כאלה שבלי החוק הזה לעולם לא תהיה להם דירה. יושבים בבית הזה אנשים ומנסים לגזול מהדור שמחזיק את המדינה על כתפיו את הסיכוי היחיד שתהיה להם דירה. החוק הזה בנוי על ערכים של שירות צבאי ואזרחי ותפקידה של המדינה הוא גם לשמור על ערכיה".

"אנחנו שוכחים שמחירי הדירות עלו כאן בשנים האחרונות בעשרות אחוזים", טען לפיד, "הממשלות הקודמות העדיפו להתעלם מהבעיה כי הם פחדו שיקרה להם בדיוק מה שקורה פה עכשיו. החוק הזה הוא לא מטרה הוא אמצעי לאפשר למעמד הביניים לרכוש דירה. הוא חלק מתכנית רחבה שמטפלת בבעיות הדיור לעומק. המדינה העדיפה להרוויח על חשבון הזוגות הצעירים במקום לעזור להם. נבחרנו כדי לשנות את סדר העדיפויות הלאומי וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו".

"כך יהיה גם בתקציב החדש ואני מתחייב לא להעלות מיסים. התייחסו לציבור כמו לפרה חולבת, אין כבר מאיפה לחלוב. התקציב החדש שם את האדם העובד במרכז ויסייע גם למעמד הביניים וגם לאלה שרוצים להיות חלק ממעמד הביניים. לשינוי יש מחיר ותמיד יהיו האנשים שחוששים משינוי אבל זה לא אומר שנמשיך לעשות אותו", הוסיף שר האוצר

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) פנה לשר האוצר ואמר, "כל יום עולה כלכלן אחר ואומר עד כמה החוק הזה רע. אני לא זוכר מקרה מוועדות הכנסת שלא מצאו אחד בכל המזרח התיכון שידבר בעד החוק. אותי ללמדו להקשיב גם לאחרים. זה לא יואמן כמה כסף המדינה הולכת להוציא על זה".

לדבריו, "מדינה מתוקנת שמסיימת מלחמה בעזה, וחייבת למלא את המחסנים, להשקיע במנהרות, לפצות את תושבי הדרום. עם 3 מיליארד שקל היה אפשר לפצות את תושבי הדרום ושר האוצר מעדיף להמשיך להשתעשע במע"מ אפס. אני לא זוכר מקרה כזה שבו מדינה מתוקנת יכולה לעשות דבר כזה".

גפני סיפר, כי "באו אלי הרבה חרדים ואומרו לי שאנחנו עושים להם נזק כי החוק הזה מיטיב איתם, אז תדעו שעם כל הכבוד לחרדים יש פה גם מדינה, ואי אפשר לעשות משהו שבסופו של תהליך יסב נזקים כבדים למשק".