תחנת הדלק בגבעה הצרפתית
תחנת הדלק בגבעה הצרפתיתצילום: אריה קינג

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הגיע הלילה (שני) לתחנת הדלק שהושחתה והוצתה על ידי עשרות ערבים בגבעה הצרפתית.

"הטרור המוסלמי מרים ראש בשכונת הגבעה הצרפתית", תיאר הבוקר קינג את שראה. "אסון גדול נמנע אמש לקראת חצות, כאשר לא פחות מ-40 מחבלים ערבים פשטו על תחנת הדלק בשכונת הגבעה הצרפתית וניסו להצית את צוברי הדלק".

קינג הדגיש כי הצתת הצוברים היתה עלולה לגרום לפיצוץ ולנזק אדיר לבתי השכונה הסמוכים לתחנת הדלק. לטענתו "משטרת ירושלים כמובן, לא היתה במקום, למרות הידיעות המוקדמות על הפרות הסדר הצפויות ולמרות שהתחנה מצויה בחזית ובקו ראשון לשכונת עיסוויא הסמוכה שממנה יצאו בחודשים האחרונים עשרות מפירי סדר מוסלמים".

עשרות הפורעים הערבים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר תחנת הדלק והשחיתו את חנות הנוחות שבתחנה. בנוסף גרמה הקבוצה לנזקים גם למשאבות הדלק בתחנה ולמצלמות האבטחה, ובהמשך גנבו שמן מהתחנה ושפכו על הכביש המוביל לעיסאוויה ונמלטו מהמקום.

צוות כיבוי אש טיפלו בשריפה במקום והשמן על הכביש כוסה בחול למניעת החלקה וסיכון המשתמשים בכביש. לא היו נפגעים.

במקביל, יהודי נפצע באורח קל מיידוי אבנים לעברו בשכונת א-טור בהר הזיתים. בצוקי עיסוויה ערבים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפיזרו אותם באמצעים לפיזור הפגנות. גם בוואדי ג'וז שבמזרח ירושלים יידו ערבים אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה יהודי אחד נפצע באורח קל ונזק נגרם לכלי רכב משטרתיים.

מהומות בוואדי ג'וז