סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) סייר השבוע במוסדות חינוך באופקים בליווי ראש העיר איציק דנינו, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי משה אוחיון, מפקח החמ"ד בדרום מאיר סבג, מנהל בתי ספר ותלמידים רבים.

סגן השר קרא לתת העדפה מובהקת לנגב ולגליל במסגרת הצעת החוק מע״מ אפס, והדגיש כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית פוגעת פגיעה של ממש ביישובי הפריפריה.

״ברור לכל מה תהיה בחירתו של זוג צעיר במידה ויקבל את אותה ההטבה בדיוק בתל אביב או באופקים. הצעת חוק זו, היא הזדמנות מצוינת להעניק הטבה משמעותית ובולטת לחיזוק הנגב והגליל", אמר סגן השר וורצמן.

לדבריו, "מתן הטבה מוגדלת ב- 20% לכל מי שיעבור ליישובי הפריפריה, החלת ההטבה באזורים אלה גם לרוכשים באמצעות קבוצות רכישה ולא רק לקבלנים ומתן אפשרות לבניות צמודות קרקע ובנה ביתך רק ביישוביי הנגב והגליל, יובילו לשינוי של ממש בסדר העדיפויות ויובילו לחיזוק אזורים אלה".

במהלך הסיור, שוחח סגן השר וורצמן עם מנהלים, מחנכים ותלמידים ואמר כי "לילדי אופקים מגיעים את אותם התנאים שמקבל כל ילד בתל אביב, ואף יותר. לצערי, אין לעיריית אופקים את המשאבים והיכולת הכספיות שיש לרמת גן או לתל אביב. הגיע הזמן שהמדינה תעדיף באופן מובהק את יישובי הפריפריה".

עוד הדגיש כי "הגיע העת שהמדינה תחזק ותשקיע הרבה יותר במוסדות החינוך בנגב ובגליל, תעניק לילדים הזדמנות שווה להצלחה בהמשך חייהם כבוגרים וכשותפים חשובים לבנייתה של החברה הישראלית".

סגן השר וורצמן הבהיר כי "גבולות מדינת ישראל אינם מתמקדים אך ורק בין חדרה לגדרה. זו הזדמנות נדירה להפוך את יישוביי הפריפריה למרכז אמיתי".