השר לפיד בכנס הטרור

שר האוצר, יאיר לפיד, השתתף היום (שני) בכנס המכון למדיניות נגד טרור והתייחס בנאומו לעמדת מפלגתו בסוגיות המדיניות שעל הפרק.

"התהליך המדיני תקוע, והוועידה האיזורית היא כרגע הרעיון היחיד המונח על השולחן", טען לפיד, "ראש הממשלה צריך לדעת שאם הוא ילך לוועידה כזו יהיה לו מאתנו גב פוליטי רחב מאוד, שיאפשר לו להתמודד עם האזיקים שמנסה לשים עליו הימין הקיצוני".

לפיד ציין, כי "אנחנו אחרי מאבק צבאי רחב היקף ולפני תקציב שצריך להעביר. דבר קשור לדבר. תהליך מדיני הוא גם מנוע צמיחה שיביא הנה משקיעים מכל העולם, יפתח בפנינו שווקים חדשים וייתן למשק הישראלי תנופה שכל אזרח ישראלי יהנה ממנה ישירות לכיסו".

"מצד שני, אם מישהו חושב שאני אעביר תקציב שדופק שוב את מעמד הביניים בשירותו של שיתוק מדיני ובטחוני – הוא אינו מבין כנראה בשביל מה נכנסתי לחיים הפוליטיים", הוסיף.

לפיד ציין, כי "יש לנו היום את האפשרות להביא לכנסת ולממשלה תקציב ללא העלאת מיסים, שייתן הזדמנויות צמיחה, יגדיל את ההכנסה הפנויה של מעמד הביניים, ירחיב את הסיוע לשכבות החלשות, יקדם מהלכי עומק לסיוע לעסקים קטנים, יוריד את מחירי הדיור ויזניק את התעשיה. זוהי התחלה טובה, אבל שיתוק מדיני יכריח אותנו להמשיך לבחור בין הבטחוני לכלכלי, ובסופו של נקבל גם פחות בטחון וגם פחות כלכלה".

"יש בימים האלה איום והזדמנות. עלינו לענות על האיום, אבל אסור לנו לתת להיזדמנות להישמט מידינו. אנו חייבים לנצל אותה כדי לממש הישג מדיני שיקבֵּע את הישגי הלחימה בעזה, יביא בטחון לתושבי הדרום, ייצור בריתות חדשות בינינו לבין העולם הערבי ויבנה לישראל עתיד שאזרחיה יכולים להבין ולהאמין בו", קבע שר האוצר.